ZARZĄDZENIE Nr 36
BURMISTRZA MIASTA I GMINY WRZEŚNIA
z dnia 12 marca 2003 roku
w sprawie: Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni w brzmieniu określonym w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni.
§ 3
Traci moc Uchwała Nr XVII/129/99 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 6 grudnia 1999 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy we Wrześni.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
BURMISTRZ
Tomasz Kałużny
/-/
Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni zwany dalej Regulaminem określa :
- zakres działania i zadania Urzędu,
- strukturę organizacyjną,
- zakresy zadań Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,
- zadania wydziałów, referatów i stanowisk samodzielnych;
- zasady obsługi interesantów.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Gminie, Radzie, Burmistrzu, Z-cy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Urzędzie - należy przez to rozumieć: Miasto i Gminę Września, Radę Miejską we Wrześni, Burmistrza Miasta i Gminy Września, Z-cę Burmistrza Miasta i Gminy Września, Sekretarza Miasta i Gminy Września, Skarbnika Miasta i Gminy Września, Urząd Miasta i Gminy we Wrześni.
§ 3
1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
2. Siedziba Urzędu znajduje się we Wrześni przy ul. Ratuszowej 1 oraz przy ul. Chopina 9
(Wydział Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego, Wydział Oświaty, Kultury i Sportu), przy ul. Gnieźnieńskiej 23b (Biuro Profilaktyki) i przy ul.Witkowskiej 4 ( Sekcja Robót Publicznych).
Rozdział II
Zakres działania i zadania Urzędu
§ 4
Urząd zapewnia wykonywanie zadań Gminy w zakresie:
1) zadań własnych,
2) zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej,
3) zadań przyjętych na mocy porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
§ 5
Do zadań Urzędu należy w szczególności:
1) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w § 4 oraz sprawnej obsługi obywateli,
2) współdziałanie z organami administracji publicznej,
3) współdziałanie z organizacjami działającymi na terenie Gminy,
4) zapewnienie możliwości przyjmowania, rozpatrywania, załatwiania skarg i wniosków,
5) przygotowanie okresowych informacji i sprawozdań dotyczących pracy Urzędu.
Rozdział III
Struktura organizacyjna Urzędu
§ 6
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz, który jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu.
§ 7
1. Struktura Urzędu obejmuje:
- wydziały,
- referaty,
- stanowiska samodzielne.
2. Wydziały mogą się dzielić na referaty i stanowiska. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o biurze, zespole, punkcie lub sekcji należy rozumieć przez to referaty.
3. W skład Urzędu wchodzą:
1) Wydział Organizacyjny,
a) Zespół Gospodarczy,
b) Informatyk,
2) Wydział Finansowo - Budżetowy,
a) Referat Finansowy,
b) Referat Budżetowy,
3)Wydział Infrastruktury Technicznej wraz z Sekcją Robót Publicznych,
4) Wydział Komunalny i Rozwoju Wsi,
5) Wydział Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego,
6) Wydział Gospodarki Gruntami i Architektury,
7)Wydział Oświaty, Kultury i Sportu,
8)Straż Miejska,
9)Biuro Rady Miejskiej,
10) Biuro Profilaktyki,
11) Zespół Radców Prawnych,
12) Pion Ochrony Informacji Niejawnych – stanowisko,
13) Stanowisko ds. Obrony Cywilnej, Wojskowych i BHP,
14) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych,
15) Stanowisko ds. Kadr i Szkoleń,
16) Punkt Informacji Europejskiej.
4. Schemat organizacyjny Urzędu określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.
§ 8
Zakresy działania komórek organizacyjnych w ramach struktury określa Burmistrz.
§ 9
1. Wydziałami kierują naczelnicy, Strażą Miejską - komendant.
2. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich pełni funkcję Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego (jeżeli Rada tak postanowi).
3. Naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego może być Sekretarz.
4. Naczelnikiem Wydziału Finansowo-Budżetowego może być Skarbnik.
5. Wydziały i referaty dzielą się na stanowiska pracy.
Rozdział IV
Zakresy zadań Burmistrza, Zastępców Burmistrza,
Sekretarza i Skarbnika
§ 10
Do zakresu zadań Burmistrza należy:
1) wykonywanie czynności pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,
2) sprawowanie ogólnego nadzoru nad wykonywaniem zadań Urzędu,
3) nadzorowanie realizacji budżetu Gminy,
4) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad bezpieczeństwem i porządkiem publicznym oraz obroną cywilną,
5) udzielanie pełnomocnictw i upoważnień do podejmowania czynności w swoim imieniu,
6) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza ustawami, uchwałami Rady.
§ 11
1. Do zakresu zadań I Zastępcy Burmistrza należy:
1) bezpośredni nadzór nad:
-Wydziałem Infrastruktury Technicznej wraz z Sekcją Robót Publicznych,
-Wydziałem Gospodarki Gruntami i Architektury,
-Wydziałem Spraw Obywatelskich,
2) wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.
2. Do zakresu zadań II Zastępcy Burmistrza należy:
1) bezpośredni nadzór nad:
-Wydziałem Oświaty, Kultury i Sportu,
-Wydziałem Komunalnym i Rozwoju Wsi ,
-Stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych,
2) wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.
§ 12
Do zadań Sekretarza należy:
1)wykonywanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza,
2)sprawowanie nadzoru zapewniającego prawidłową organizację i funkcjonowanie Urzędu,
3)koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów regulujących struktury i zasady działania Urzędu i jego komórek organizacyjnych,
4)nadzór nad przygotowaniem projektów aktów stanowionych przez organy Gminy,
5)nadzorowanie postępowania administracyjnego w Urzędzie w zakresie terminów i zgodności z prawem,
6)nadzór nad prawidłowym załatwianiem i ewidencjonowaniem skarg i wniosków,
7)nadzór nad sprawami dotyczącymi wyborów i referendów,
8)nadzór nad pracą Biura Rady Miejskiej,
9)nadzór nad realizacją zadań prowadzonych przez Biuro Profilaktyki,
10)wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
§ 13
Do zadań Skarbnika należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
2) sprawowanie nadzoru nad realizowanymi zadaniami finansowo - księgowymi,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy,
4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
5) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu,
6) nadzór nad sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej,
7) nadzór nad obiegiem dokumentów księgowych w Urzędzie,
8) przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,
9) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań
wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
Rozdział V
Zadania wydziałów i referatów
§ 14
Do wspólnych zadań Wydziałów, Referatów, Stanowisk samodzielnych należy:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie swojej właściwości
oraz przygotowanie decyzji,
2) przygotowywanie projektów aktów stanowionych przez organy Gminy,
3) opracowywanie projektów planów i programów rozwojowych,
4) przygotowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań,
5) przygotowywanie innych materiałów na polecenie zwierzchników służbowych,
6) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu umożliwiające
sprawne i jednolite załatwianie prowadzonych spraw,
7) realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,
8) w porozumieniu z Biurem Rady Miejskiej przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski radnych,
9) przygotowywanie materiałów w sprawie otrzymanych skarg i wniosków,
10) elektroniczna rejestracja umów w centralnym rejestrze urzędowym,
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ