BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
18885234
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Zarządzenie nr 36 / 2003

ZARZĄDZENIE Nr 36

BURMISTRZA MIASTA I GMINY WRZEŚNIA

z dnia 12 marca 2003 roku

w sprawie: Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1

Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni w brzmieniu określonym w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni.

§ 3

Traci moc Uchwała Nr XVII/129/99 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 6 grudnia 1999 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy we Wrześni.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

BURMISTRZ

Tomasz Kałużny

/-/

Regulamin Organizacyjny

Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni zwany dalej Regulaminem określa :

- zakres działania i zadania Urzędu,

- strukturę organizacyjną,

- zakresy zadań Burmistrza, Zastępców Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika,

- zadania wydziałów, referatów i stanowisk samodzielnych;

- zasady obsługi interesantów.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Gminie, Radzie, Burmistrzu, Z-cy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, Urzędzie - należy przez to rozumieć: Miasto i Gminę Września, Radę Miejską we Wrześni, Burmistrza Miasta i Gminy Września, Z-cę Burmistrza Miasta i Gminy Września,  Sekretarza Miasta i Gminy Września, Skarbnika Miasta i Gminy Września, Urząd Miasta i Gminy we Wrześni.

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.

2. Siedziba Urzędu znajduje się we Wrześni przy ul. Ratuszowej 1 oraz przy ul. Chopina 9

    (Wydział Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego, Wydział Oświaty, Kultury i  Sportu),  przy ul. Gnieźnieńskiej 23b (Biuro Profilaktyki) i przy ul.Witkowskiej 4 ( Sekcja Robót Publicznych).

Rozdział II

Zakres działania i zadania Urzędu

§ 4

Urząd zapewnia wykonywanie zadań  Gminy w zakresie:

            1) zadań własnych,

2) zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej,

3) zadań przyjętych na mocy porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.

§ 5

Do zadań Urzędu  należy w szczególności:

            1) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań określonych w § 4 oraz           sprawnej obsługi  obywateli,

            2) współdziałanie z organami administracji publicznej,

            3) współdziałanie z organizacjami działającymi na terenie Gminy,

            4) zapewnienie możliwości przyjmowania, rozpatrywania, załatwiania skarg i   wniosków,

            5) przygotowanie okresowych informacji i sprawozdań dotyczących pracy Urzędu.

Rozdział III

Struktura organizacyjna Urzędu

§ 6

Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz, który jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu.

§ 7

1. Struktura Urzędu obejmuje:

- wydziały,

- referaty,

- stanowiska samodzielne.

2. Wydziały mogą się dzielić na referaty i stanowiska. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o biurze, zespole, punkcie lub sekcji należy rozumieć przez to referaty.

3. W skład Urzędu wchodzą:

              1) Wydział Organizacyjny,

                        a) Zespół Gospodarczy,

                        b) Informatyk,

2) Wydział Finansowo - Budżetowy,

a) Referat Finansowy,

b) Referat Budżetowy,

3)Wydział Infrastruktury Technicznej wraz z Sekcją  Robót Publicznych,

              4) Wydział Komunalny i Rozwoju Wsi,

              5) Wydział Spraw Obywatelskich z Urzędem Stanu Cywilnego,

              6) Wydział Gospodarki Gruntami i Architektury,

7)Wydział Oświaty, Kultury i Sportu,

8)Straż Miejska,

9)Biuro Rady Miejskiej,

10) Biuro Profilaktyki,

11) Zespół Radców Prawnych,

12) Pion Ochrony Informacji Niejawnych – stanowisko,

13) Stanowisko ds. Obrony Cywilnej, Wojskowych i BHP,

14) Stanowisko ds. Zamówień Publicznych,

15) Stanowisko ds. Kadr i Szkoleń,

16) Punkt Informacji Europejskiej.

4. Schemat organizacyjny Urzędu określa załącznik Nr 1 do Regulaminu.

§ 8

Zakresy działania komórek organizacyjnych w ramach struktury określa Burmistrz.

§ 9

1. Wydziałami kierują naczelnicy, Strażą Miejską - komendant.

2. Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich pełni funkcję Kierownika Urzędu Stanu            Cywilnego (jeżeli Rada tak postanowi).

3. Naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego może być Sekretarz.

4. Naczelnikiem Wydziału  Finansowo-Budżetowego może być Skarbnik.

5. Wydziały i referaty dzielą się na stanowiska pracy.

Rozdział IV

Zakresy zadań Burmistrza, Zastępców Burmistrza,

Sekretarza i Skarbnika

§ 10

Do zakresu zadań Burmistrza należy:

            1)  wykonywanie czynności pracodawcy w stosunku do pracowników Urzędu,

            2)  sprawowanie ogólnego nadzoru nad wykonywaniem zadań Urzędu,

            3)  nadzorowanie realizacji budżetu Gminy,

            4) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad bezpieczeństwem i porządkiem                         publicznym oraz obroną cywilną,

5)  udzielanie pełnomocnictw i upoważnień do podejmowania czynności w swoim imieniu,

6)  wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza ustawami, uchwałami Rady.

§ 11

1. Do zakresu zadań I Zastępcy Burmistrza należy:

              1)  bezpośredni nadzór nad:

-Wydziałem Infrastruktury Technicznej wraz z Sekcją Robót Publicznych,

-Wydziałem Gospodarki Gruntami i Architektury,

-Wydziałem Spraw Obywatelskich,

 

  2)  wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.

2. Do zakresu zadań II Zastępcy Burmistrza należy:

 1)   bezpośredni nadzór nad:

         -Wydziałem Oświaty, Kultury i Sportu,

-Wydziałem Komunalnym i Rozwoju Wsi ,

-Stanowiskiem ds. Zamówień Publicznych,

    2)  wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.

§ 12

Do zadań Sekretarza należy:

1)wykonywanie czynności kierownika Urzędu pod  nieobecność Burmistrza,

2)sprawowanie nadzoru zapewniającego prawidłową organizację i funkcjonowanie Urzędu,

3)koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów regulujących struktury i zasady działania Urzędu i jego komórek organizacyjnych,

4)nadzór nad przygotowaniem projektów aktów stanowionych przez organy Gminy,

5)nadzorowanie postępowania administracyjnego w Urzędzie w zakresie terminów i zgodności z prawem,

6)nadzór nad prawidłowym załatwianiem i  ewidencjonowaniem skarg i wniosków,

7)nadzór nad sprawami dotyczącymi wyborów i referendów,

8)nadzór nad pracą Biura Rady Miejskiej,

9)nadzór nad realizacją zadań prowadzonych przez Biuro Profilaktyki,

10)wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

§ 13

Do zadań Skarbnika należy:

            1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie        rachunkowości,

            2) sprawowanie nadzoru nad realizowanymi zadaniami finansowo - księgowymi,

            3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy,

            4) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie             zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania            kontrasygnaty,

            5) koordynowanie  prac związanych z opracowywaniem projektu budżetu,

            6) nadzór nad sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej,

            7) nadzór nad obiegiem dokumentów księgowych w Urzędzie,

            8) przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji,

9) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań

                wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.

Rozdział V

Zadania wydziałów i referatów

§ 14

Do wspólnych zadań Wydziałów, Referatów, Stanowisk samodzielnych należy:

            1) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie swojej właściwości

                 oraz przygotowanie decyzji,

            2) przygotowywanie projektów aktów stanowionych przez organy Gminy,

            3) opracowywanie projektów planów i programów rozwojowych,

            4) przygotowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań,

            5) przygotowywanie innych materiałów na polecenie zwierzchników służbowych,

            6) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu umożliwiające

                  sprawne i jednolite załatwianie prowadzonych spraw,

7) realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza,

8) w porozumieniu z Biurem Rady Miejskiej przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i wnioski radnych,

9) przygotowywanie materiałów w sprawie otrzymanych skarg i wniosków,

10) elektroniczna rejestracja umów w centralnym rejestrze urzędowym,

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.