PROTOKÓŁ NR 41
posiedzenia Zarządu Miasta i Gminy Września
w dniu 4 czerwca 2002r.
Obecni: Maria Taciak, Ryszard Szwajca, Henryk Krukowski, Józef Matuszewski, Marek Zielnik, Alfred Bogucki, Jerzy Nowczyk.
1. Przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Września (materiał przekazany na posiedzeniu w dniu 28 maja br.)
4. Pismo Komendy Powiatowej Policji w spr. zainstalowania „progów zwalniających”.
5. Spotkanie z oferentami zainteresowanymi zagospodarowaniem budynku przy basenie miejskim (godz. 11.00).
6. List intencyjny - „miniMAL” dot. warunków pozyskania nieruchomości nr geod. 952.
7. Wniosek z posiedzenia Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 2002r.
8. Wolne wnioski.
Ad. 1
Przyjęto porządek obrad.
Ad. 2
Przyjęto protokół z poprzedniego posiedzenia nr 39.
Ad. 3
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Września (materiał przekazany na posiedzeniu w dniu 28 maja br.)
Udział w posiedzeniu naczelnika WKM p. Romana Karowskiego i kierownika ZGM p. Grzegorza Strzelczyka.
Pan Strzelczyk przedstawił prognozę - założenia do projektu uchwały.
Mamy 123 budynki gdzie gmina jest właścicielem lub współwłaścicielem. Średnio jeden budynek rocznie „schodzi” ze stanu gminy.
Mamy ~ 1200 m2 powierzchni lokali socjalnych
pozostałych ~ 39000 m2
Dokonano analizy poszczególnych rozdziałów.
Należy dokonać podziału zasobu na miasto i wieś.
Plan remontów należy uzupełnić o bazową datę 2001r.
Wydatki na inwestycje w 2003 r. określa się na 500 tys. zł
Przyjęto projekt uchwały z w.w. poprawkami:
wszyscy „za”
Ad. 5
Spotkanie z oferentami zainteresowanymi zagospodarowaniem budynku przy basenie miejskim.
Oferta Nr I (w załączeniu)
Oferentka obecnie nie widziała obiektu, choć go zna. Jest zainteresowana główną salą z wyjściem na zewnątrz i na basen. Całością nie jest zainteresowana. Jak najwcześniej jest skłonna podjąć działalność. Obiekt basenowy już działa i rozpoczęłaby działalność bezzwłocznie gdy nie będzie konieczności remontu.
Oferta Nr II (w załączeniu)
Oferta zakłada objęcie obiektu od zaraz i zagospodarowanie całości. Rozpoczęcie od zaraz prowadzeniem drobnej gastronomii od strony basenu. Zamiar wyremontowania sali na 100 osób; wymiana podłogi. Widzi pełną współpracę z Miastem w całym zakresie. Zależy jej na perspektywie działania i możliwości zainwestowania.
Docelowa byłaby restauracja z całością usług; poproszono naczelnika WPR p. Macieja Tomczaka aby wyjaśnił okoliczności sprzedaży alkoholu w tym obiekcie.
Pan Tomczak: Obecnie obiekt o którym mowa jest na stanie OSiR-u i w związku z uchwałą Rady Miejskiej sprzedaż napojów alkoholowych w tym obiekcie jest zabroniona.
Tak długo jak ten obiekt będzie w gestii WOSiR nie będzie można tam sprzedawać alkoholu.
Gdy będzie to docelowo restauracja, to wówczas taka możliwość istnieje.
Oferentka: Od dnia 1 stycznia 2003r. mogłoby już nastąpić funkcjonowanie restauracji w pełnym wydaniu. Pełna płatność po remoncie czyli po 31 grudnia 2003r.
Zarząd uważa, że należy zaakceptować ofertę Nr 2 i określić szczegółowo warunki umowy. Uznano, iż wszystkie prace elewacyjne budynku mogłyby być rozliczane w czynszu. Czynsz musi być uiszczany od momentu zawarcia umowy.
Głosowanie za II ofertą i przedstawionymi warunkami:
wszyscy „za”
Projekt umowy trafi na Zarząd do finalnego zatwierdzenia .
Należy docelowo wyłączyć ten obiekt z majątku OSiR-u.
Ad. 4
Pismo Komendy Powiatowej Policji w spr. zainstalowania „progów zwalniających” (w załączeniu).
Zapoznano się z pismem - sprawa zostanie omówiona na spotkaniu z przedstawicielami Komendy Policji.
Ad. 6
List intencyjny - „miniMAL” dot. warunków pozyskania nieruchomości nr geod. 952 (w załączeniu).
Zarząd zapoznał się z pismem.
Pan Burmistrz przeprowadzi rozmowy z zainteresowanymi; wskaże także inne tereny.
Ad. 7
Wniosek z posiedzenia Komisji ds. Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 28 maja 2002r. (w załączeniu).
Sekretarz Miasta i Gminy wyjaśnił, że temat ten jest już podejmowany. Odbyły się rozmowy z dyrektorem przedszkola na ul. 3 Maja, które jest najbardziej przydatne na przedszkolny oddział intergarcyjny. Rozważa się również wstępny zakres ośrodka wczesnej interwencji. W rozmowach uczestniczą WTZ-ty i TPD. Temat zostanie zaprezentowany pani Burmistrz na piątkowym spotkaniu.
Dodatkowy punkt:
· Przyjęcie materiałów na Komisję Rewizyjną.
Przedstawiono opinię prawną w sprawie udzielania informacji o podatnikach (w załączeniu).
Przedstawiono sprawozdania opisowe z działalności WOSR we Wrześni (w załączeniu).
Z-ca Burmistrza p. Szwajca dodał, że miał od dwóch firm zarzuty, uwagi, że ujawniono ich stan zadłużenia. Nie jest to przyjemne i musimy bezwzględnie unikać upubliczniania takich informacji.
· Pismo Rady Sołeckiej w Psarach Polskich w sprawie boiska (w załączeniu) - należy przekazać do zaopiniowania kierownikowi WOSR-u
· Z-ca Burmistrza przedstawił propozycję herbów - tablic na wjazdach do miasta (gminy).
Przyjęto wzór (w załączeniu)
wszyscy „za”
Ad. 8
Wolne wnioski:
· Pan Zielnik poprosił o wsparcie orkiestry dętej w zakupie trąbek. Jest taka okazja, a obecny sprzęt jest w bardzo złym stanie technicznym - wniosek w tej sprawie należy skierować do dyrektora WOK-u.
· Pan Krukowski: ludzie mówią, że pieniądze na oczyszczenie jeziora wyrzucono w „błoto”. Prosi o informację o podłączeniach mieszkańców do kanalizacji - wyjaśnienia przygotuje p. Plowczyk;
· Pan Krukowski poprosił również o plan modernizacji elewacji budynków komunalnych na 2002r. od kierownika ZGM - p. Strzelczyka.
Zakończenie posiedzenia.
Protokół zawiera 5 ponumerowanych stron.
Załączniki do ww. protokołu są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.
Przewodniczący Sekretarz Miasta i Gminy
Zarządu Miasta i Gminy Września /-/
/-/ Jerzy Nowaczyk
Maria Taciak
Burmistrz
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ