§ 1. Inwentaryzację składników majątkowych w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni przeprowadza się według stanu na 31 grudnia 2010r.
§ 2. Inwentaryzację należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi instrukcji inwentaryzacyjnej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni, zatwierdzonej zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Września Nr 61 z dnia 9 marca 2009r.
§ 3. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
-
środki trwałe,
-
środki trwałe w budowie,
-
środki pieniężne,
-
należności i zobowiązania,
§ 4. Inwentaryzacja w formie spisu z natury zostanie przeprowadzona w odniesieniu do grup:
-
III – kotły i maszyny energetyczne,
-
IV – maszyny, urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania,
-
V – specjalistyczne maszyny, urzadzenia i aparaty,
-
VI – urządzenia techniczne,
-
VII – środki transportu,
-
VIII – narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie,
§ 5. Termin rozpoczęcia spisu z natury wyzancza się na dzień 1 listopada 2010r., a zakończenia na dzień 31 grudnia 2010r. W przypadku zakupu środków trwałych ustala się dodatkowy spis przypadający od 1 do 31 grudnia 2010r.
Inwentaryzację środków pieniężnych należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
§ 6. Inwentaryzacja w formie weryfikacji ( grupy 0, I, II) poprzez porównanie danych w księgach rachunkowych z danymi wynikającymi z dokumentów zostanie przeprowadzona przez pracowników Wydziału Księgowości.
Inwentaryzację należności i zobowiązań należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
§ 7. Termin rozpoczęcia weryfikacji wyznacza się na dzień 1 grudnia 2010r., a zakończenia na dzień 31 grudnia 2010r.
§ 8. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
Rozliczenie inwentaryzacji powierza się głównemu księgowemu.
§ 9. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 10. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
/-/ Tomasz Kałużny
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ