BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
18894256
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała Nr XI/144/2012

 

 

 

Uchwała Nr XI/144/2012

Rady Miejskiej we Wrześni

z dnia 28 marca 2012 r.

w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarkuw rejonie ulicy Nowej.

 

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80. poz.717 z poźn. zm.) Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje:

 

§ 1.

  1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarku w rejonie ulicy Nowej po stwierdzeniu zgodności ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Września zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej we Wrześni nr IX/108/99 z dnia 27.07.1999 r., ze zmianami: uchwała Nr XI/99/03 z dnia 09.07.2003 r., oraz uchwała nr XIV/190/2008 z dnia 15.05.2008 r..

  2. Granice obszaru objętego planem oznaczono na rysunku planu w skali 1:1000.

  3. Integralnymi częściami uchwały są następujące załączniki:

    1. rysunek planu, o którym mowa w ust.2 - stanowiący załącznik nr 1,

    2. rozstrzygnięcie dotyczące sposobu rozpatrzenia uwag do projektu planu - stanowiące załącznik nr 2,

    3. rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania – stanowiące załącznik nr 3.

 

§ 2.

  1. Na obszarze objętym planem nie występuje potrzeba ustalania:

    1. granic zasad i sposobów zagospodarowania terenów górniczych,

    2. granic terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,

    3. granic terenów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości.

    4. granic terenów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej.

    5. granic pomników zagłady oraz ich stref ochronnych.

  2. Na obszarze objętym planem nie występują tereny zagrożone niebezpieczeństwem osunięcia się mas ziemi.

 

§ 3.

Ilekroć w ustaleniach niniejszej uchwały jest mowa o:

  1.  
    1. planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 1 niniejszej uchwały;

    2. uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej we Wrześni;

    3. usługach - należy przez to rozumieć usługi realizowane w ramach wbudowanych lokali usługowych w zakresie handlu detalicznego, gastronomii, opieki zdrowotnej, rzemiosła z wyłączeniem obsługi technicznej i naprawy pojazdów mechanicznych, sprzedaży paliw, handlu hurtowego, a także innych usług wymagających bazy pojazdów mechanicznych,

    4. handlu: należy przez to rozumieć usługi handlu detalicznego realizowane w ramach wbudowanych lokali w których jest prowadzona sprzedaż detaliczna,

    5. działalności produkcyjnej - należy przez to rozumieć działalność wytwarzającą i przetwarzającą bezpośrednio dobra materialne,

    6. przedsięwzięciach mogących znacząco oddziaływać na środowisko - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia, o których mowa w przepisach o ochronie środowiska,

    7. rysunku planu – należy przez to rozumieć załącznik graficzny nr 1 do niniejszej uchwały,

    8. obowiązującej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię wyznaczoną przez główną elewację budynku, przed którą mogą być wysunięte okapy, wykusze, ryzality oraz schody,

    9. nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, poza którą nie mogą znajdować się żadne elementy zabudowy,

    10. grodzeniu terenu – należy przez to rozumieć budowę ogrodzeń,

    11. działce budowlanej – należy przez to rozumieć obszar terenu, przeznaczony pod zabudowę wydzielony zgodnie z zasadami podziału oznaczonymi na rysunku planu,

    12. powierzchni zabudowy - należy przez to rozumieć powierzchnię terenu zajętą przez budynek w stanie wykończonym. Powierzchnia zabudowy jest wyznaczona przez rzut pionowy zewnętrznych krawędzi budynku na powierzchni terenu. Do powierzchni zabudowy nie wlicza się: powierzchni obiektów budowlanych ani ich części nie wystających ponad powierzchnię terenu, powierzchni elementów drugorzędnych, np. schodów zewnętrznych, daszków, markiz, oświetlenia zewnętrznego, powierzchni zajmowanej przez wydzielone obiekty pomocnicze (np. szklarnie, altany).

 

§ 4.

Na rysunku planu obowiązują następujące oznaczenia graficzne:

  1.  
    1. granice obszaru objętego planem miejscowym,

    2. linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania,

    3. zasady podziału na działki budowlane,

    4. usytuowanie przeważającej (najdłuższej) kalenicy dachu,

    5. nieprzekraczalne linie zabudowy,

    6. obowiązujące linie zabudowy,

    7. symbole przeznaczenia terenów,

    8. strefa ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych.

 

§ 5.

Przedmiotem ustaleń niniejszej uchwały są:

  1.  
    1. tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczone na rysunku planu symbolem – MN1 – 2,

    2. tereny zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej, oznaczone na rysunku planu symbolem – MNW,

    3. tereny dróg wewnętrznych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDW,

    4. tereny ciągów pieszych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDWx,

    5. tereny zieleni izolacyjnej, oznaczone na rysunku planu symbolem – ZI,

    6. tereny stacji transformatorowych, oznaczone na rysunku planu symbolem – E,

 

§ 6.

 

Na obszarze objętym planem kształtowanie i ochronę ładu przestrzennego należy realizować poprzez:

  1.  
    1. zakaz realizacji elewacji budynków z tworzyw sztucznych,

    2. zakaz stosowania betonowych elementów prefabrykowanych oraz pełnego muru do grodzenia działek.

    3. zakaz lokalizacji obiektów budowlanych i budowli związanych z infrastruktura techniczną o wysokości powyżej 15 m na całym terenie objętym niniejszą uchwałą.

 

§ 7.

  1. Na obszarze objętym planem ochronę środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego należy realizować poprzez:

    1. zakaz lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z przepisami ochrony środowiska, z wyjątkiem inwestycji celu publicznego,

    2. zakaz lokalizacji działalności produkcyjnej,

    3. minimalizację emisji zanieczyszczeń.

  2. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MN, MNW ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z przepisami odrębnymi.

  3. Nakaz przywrócenia do stanu pierwotnego uszkodzonych, w wyniku prac budowlanych, skarp rzeki Wrześnica i rowów melioracyjnych,

  4. Masy ziemne powstające podczas realizacji inwestycji należy składować w wyznaczonych przez Gminę Września miejscach składowania ziemi z wykopów lub zagospodarować na terenie własnej posesji z zachowaniem interesów właścicieli działek sąsiednich, tj. osób trzecich

 

§ 8.

Dla ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego, w granicach strefy ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych, ustala się obowiązek prowadzenia badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji związanych z zabudowaniem i zagospodarowaniem przedmiotowego terenu. Inwestor powinien uzyskać pozwolenie WWKZ na badania archeologiczne przed otrzymaniem pozwolenia na budowę.

 

§ 9.

Na obszarze objętym planem nie wyznacza się przestrzeni publicznych.

 

§ 10.

  1. Zasady podziału terenów na działki budowlane na obszarze objętym planem określa rysunek planu z uwzględnieniem ust. 2,

  2. Zasady podziału terenów projektowanej zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej MNW, w przypadku realizacji na nich zabudowy w formie szeregowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych określono w § 13 ust.18.

  3. Ustala się zakaz podziałów wtórnych działek istniejących oraz wydzielonych zgodnie z rysunkiem planu.

  4. Nie wyznacza się terenów objętych scalaniem.

 

§ 11.

  1. Na terenach istniejącej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN1 ustala się:

    1. prawo do rozbudowy istniejących budynków mieszkalnych, gospodarczych i garażowych z zachowaniem nieprzekraczalnych parametrów określonych w pkt. 2 -12;

    2. maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o – 45o;

    3. poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 4,0 m, a wysokość kalenicy max 10 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;

    4. prawo do zmiany formy zewnętrznej istniejących budynków gospodarczych do parametrów budynku określonych w pkt 5;

    5. dla budynku, o którym mowa w pkt. 4, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;

    6. max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;

    7. prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;

    8. obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsc na lokal mieszkalny;

    9. prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;

    10. prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;

    11. prawo rozbiórki istniejących budynków;

    12. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    13. prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.

 

§ 12.

  1. Na terenach projektowanej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN2 ustala się:

    1. prawo do lokalizacji jednego budynku mieszkalnego, wolno stojącego na każdej działce;

    2. dla budynku, o którym mowa w pkt.1, maksymalną wysokość II kondygnacji, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o - 45o ;

    3. usytuowanie przeważającej kalenicy zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

    4. poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 3,80 m, a wysokość kalenicy max 9 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;

    5. prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;

    6. prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;

    7. prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażu;

    8. dla budynku, o którym mowa w pkt. 7, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;

    9. prawo do lokalizacji budynku, o którym mowa w pkt 7, w obrębie linii zabudowy, w odległości nie mniejszej niż 1,5m od granicy sąsiedniej działki oraz w odległości nie mniejszej niż 12m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki;

    10. obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsca na budynek mieszkalny;

    11. prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;

    12. max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;

    13. prawo rozbiórki istniejących budynków;

    14. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    15. prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i § 18.

 

§ 13.

  1. Na terenach projektowanej zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej oznaczonych na rysunku planu symbolem MNW ustala się:

    1. prawo do lokalizacji wolnostojących lub szeregowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych;

    2. prawo do lokalizacji wolnostojących budynków mieszkalnych wielorodzinnych;

    3. prawo do lokalizowania lokalu usługowego wbudowanego w budynek mieszkalny o powierzchni użytkowej max 30% powierzchni użytkowej budynku;

    4. dla budynku, o którym mowa w pkt.1, maksymalną wysokość II kondygnacji, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o – 45o;

    5. usytuowanie przeważającej kalenicy zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

    6. poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 4,00 m, a wysokość kalenicy max 11 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;

    7. prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;

    8. prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;

    9. prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażu;

    10. dla budynku, o którym mowa w pkt. 7, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;

    11. prawo do lokalizacji budynku, o którym mowa w pkt 7, w obrębie linii zabudowy, w odległości nie mniejszej niż 1,5m od granicy sąsiedniej działki oraz w odległości nie mniejszej niż 12m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki;

    12. obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsca na budynek mieszkalny i min. 1 na lokal usługowy;

    13. prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;

    14. max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;

    15. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    16. prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej;

    17. dopuszcza się lokalizację wiat garażowych w obrębie całego terenu w uzgodnieniu z gestorem sieci elektroenergetycznej;

    18. dla zabudowy szeregowej określa się minimalną szerokość frontu działki na 6m, powierzchnię minimalną na 300 m2 oraz kierunek granic działek prostopadły do drogi KDW.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i § 18.

 

§ 14.

  1. Na terenie zieleni izolacyjnej ZI ustala się:

    1. wskazanie do ukształtowania terenu i nasadzenia zieleni niskiej i wysokiej;

    2. zakaz zabudowy budynkami oraz obiektami tymczasowymi;

    3. prawo do realizacji przejść pieszych;

    4. prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej;

    5. zakaz grodzenia terenu.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.

 

§ 15.

  1. Na terenie stacji transformatorowych E ustala się:

    1. prawo realizacji wolno stojących kontenerowych stacji transformatorowych w obrębie linii rozgraniczających teren;

    2. prawo realizacji infrastruktury technicznej.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.

 

§16.

Układ komunikacyjny na obszarze objętym planem, stanowią:

  1.  
    1. drogi wewnętrzne, oznaczone na rysunku planu jako KDW;

    2. ciągi piesze, oznaczone na rysunku planu jako KDWx.

 

§17.

  1. Dla terenu dróg wewnętrznych – KDW, ustala się:

    1. szerokość w liniach rozgraniczających, zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

    2. wskazanie do nasadzenia drzew wzdłuż pasa drogowego;

    3. prawo do przeprowadzenia niezbędnej infrastruktury technicznej;

    4. prawo realizacji napowietrznych stacji transformatorowych w granicach terenu;

    5. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    6. zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów.

  2. Dla terenu ciągów pieszych – KDWx, ustala się:

    1. szerokość w liniach rozgraniczających, zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

    2. prawo do przeprowadzenia niezbędnej infrastruktury technicznej;

    3. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    4. zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów;

    5. zakaz grodzenia.

 

§18.

  1. Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej:

    1. zasilanie w energię elektryczną z istniejącej sieci oraz z projektowanej stacji transformatorowej oznaczonej na rysunku planu symbolem E, liniami kablowymi, na warunkach dostawcy;

    2. tymczasowo odprowadzenie ścieków do bezodpływowych szczelnych zbiorników wybieralnych i ich wywóz do oczyszczalni ścieków, docelowo poprzez projektowany system kanalizacji sanitarnej w przyległych drogach do oczyszczalni ścieków;

    3. odprowadzenie wód opadowych i roztopowych w ramach poszczególnych działek budowlanych do terenu, odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z projektowanych ciągów komunikacyjnych tymczasowo do istniejących rowów melioracji szczegółowej za zgodą gestora sieci zgodnie z przepisami odrębnymi i przy zastosowaniu urządzeń oczyszczających, docelowo do systemu kanalizacji deszczowej;

    4. zakaz odprowadzania ścieków bytowych, opadowych i roztopowych do urządzeń melioracji szczegółowych (sieć drenarska),

    5. zaopatrzenie w wodę z wodociągu wiejskiego, poprzez projektowaną sieć wodociągową w projektowanych drogach;

    6. zaopatrzenie w gaz: docelowo zakłada się pełną gazyfikację terenu;

    7. gromadzenie i segregację odpadów w miejscach ich powstawania oraz ich dalsze zagospodarowanie zgodnie z regulaminem utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy i przepisami odrębnymi;

    8. w nowo lokalizowanych lub modernizowanych budynkach należy do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych stosować paliwa płynne, gazowe i stałe z wyłączeniem paliw węglowych, lub wykorzystywać alternatywne źródła energii;

    9. Na terenie objętym planem występują urządzenia melioracji szczegółowej. Przed przystąpieniem do inwestycji należy uzyskać uzgodnienie Związku Spółek Wodnych we Wrześni w zakresie przebudowy urządzeń melioracji szczegółowych.

 

§19.

Zgodnie z artykułem 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się następującą stawkę służącą naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości:

  1.  
    1. dla terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (MN) – 15%;

    2. dla terenu zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej (MNW) – 15%;

    3. dla terenu dróg wewnętrznych (KDW) – 0%;

    4. dla terenu ciągów pieszych (KDWx) – 0%;

    5. dla terenu zieleni izolacyjnej (ZI) – 0%;

    6. dla terenu stacji transformatorowych (E) – 0%.

 

§ 20.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.

 

§ 21.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej we Wrześni

/-/Bożena Nowacka

 

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

STRATEGICZNA OCENA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO

Ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarku w rejonie ulicy Nowej.

 

1. PODSTAWA FORMALNO – PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. Nr 199,poz. 1227),

  2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.); - Ustawa „Prawo ochrony środowiska" (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 z późn. zm.).

 

2. ZAKRES I USTALENIA PROGNOZY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO

Opracowanie „Prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń planu jest realizacją obowiązku określonego w art. 51 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80, poz. 717 z późn. zm.) Prognoza nie posiada mocy prawnej i nie stanowi przedmiotu uchwały Rady Miejskiej. Jest dokumentem towarzyszącym, bez którego projekt planu nie może być uchwalony. Stanowi element postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzanego przez Burmistrza na podstawie przepisów zawartych w Dziale IV - „Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko" wspomnianej wyżej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

Zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w Prognozie został uzgodniony w trybie art. 53 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:

  1. w dniu 29 12 2010 r. Burmistrz Miasta i Gminy Września zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrześni oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o ww. uzgodnienie,

  2. w dniu 24 01 2011 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny uzgodnił powyższe pismem znak ON.NS-72/5-1/2011.

  3. w dniu 13 01 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uzgodnił powyższe pismem znak WOO-III.411.51.2011.AK.

Opracowanie „Prognozy" miało na celu ocenę realizacji ustaleń planu pod kątem szeroko rozumianej ochrony zasobów środowiska przyrodniczego, a także przedstawienie przewidywanych skutków dla stanu i funkcjonowania środowiska (przekształceń) oraz warunków życia mieszkańców. Ustalenia zawarte w Prognozie zostały uwzględnione w przyjętym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

 

3. OPINIE I UZGODNIENIA WŁAŚCIWYCH ORGANÓW:

Właściwymi organami, zgodnie z Art. 57 i Art. 58 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko są:

- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu,

- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został udostępniony w/w organom i uzyskał wymagane opinie i uzgodnienia. Uwagi, wynikające z uzyskanych opinii i uzgodnień zostały uwzględnione w projektowanym dokumencie.

 

4. UDZIAŁ SPOŁECZEŃSTWA W POSTĘPOWANIU

W dniu 29.12.2010 r. ogłoszono o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu planu informując jednocześnie o możliwości składania wniosków do projektowanego dokumentu.

Obwieszczenie o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ukazało się na stronie internetowej gminy oraz w biuletynie Wieści z Ratusza a także na tablicy ogłoszeń Urzędu.

Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu ukazało się na stronie internetowej gminy oraz w biuletynie Wieści z Ratusza a także na tablicy ogłoszeń Urzędu w dniu 1.12.2011 r..

W wyznaczonym terminie tj. do dnia 16 stycznia 2012 r. wpłynęły 2 uwagi, które zostały uwzględnione.

 

Mieszkańcy gminy uzyskali możliwość zapoznania się z dokumentami (projekt planu miejscowego oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu planu) w trakcie ich wyłożenia do publicznego wglądu.

 

5. WYNIKI POSTĘPOWANIA TRANSGRANICZNEGO

Postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko nie było wymagane i nie zostało przeprowadzone.

 

6. UZASADNIENIE WYBORU PRZYJĘTEGO DOKUMENTU W ODNIESIENIU DO ROZPATRYWANYCH ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH.

W prognozie oddziaływania na środowisko odniesiono się do istniejącego stanu środowiska, jego warunków i predyspozycji użytkowych oraz zawarto ocenę przewidywanych skutków dla środowiska, które mogą wynikać z projektowanego przeznaczenia terenu i rozwiązań funkcjonalno - przestrzennych, uznając je jednocześnie za optymalne w określonej sytuacji prawno- przestrzennej. Z tego powodu na analizowanym terenie nie zaproponowano alternatywnych rozwiązań.

 

7. PROPOZYCJE DOTYCZĄCE METOD I CZĘSTOTLIWOŚCI PRZEPROWADZANIA MONITORINGU SKUTKÓW REALIZACJI POSTANOWIEŃ DOKUMENTU:

Monitorowanie postępów zmian wynikających w przestrzeni gminy na skutek wejścia w życie ustaleń wymaga analizy wydawanych na podstawie planu miejscowego pozwoleń na budowę przez stosowne Starostwo Powiatowe. Zmiany w zagospodarowaniu gminy oparte na analizie wydanych pozwoleń na budowę oraz popartych inwentaryzacją terenową i analizą obowiązujących przepisów odrębnych powinny być wykonane przynajmniej raz w kadencji Rady Miejskiej we Wrześni. Zakres analizy zmian wymaga wzięcia pod uwagę zmian zachodzących w środowisku i zakres ich oddziaływania na środowisko, w tym lokalizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Szczególnej uwagi wymaga monitoring utrzymywania się standardów hałasu w środowisku określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 lipca 2004 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 78, poz.1841). Sprawdzenie poziomów hałasu w środowisku powinno odbywać się przynajmniej raz w kadencji Rady oraz każdorazowo po realizacji lub przebudowie dróg.

 

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.