Uchwała Nr XI/144/2012
Rady Miejskiej we Wrześni
z dnia 28 marca 2012 r.
w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarkuw rejonie ulicy Nowej.
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80. poz.717 z poźn. zm.) Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje:
§ 1.
-
Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarku w rejonie ulicy Nowej po stwierdzeniu zgodności ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Września zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej we Wrześni nr IX/108/99 z dnia 27.07.1999 r., ze zmianami: uchwała Nr XI/99/03 z dnia 09.07.2003 r., oraz uchwała nr XIV/190/2008 z dnia 15.05.2008 r..
-
Granice obszaru objętego planem oznaczono na rysunku planu w skali 1:1000.
-
Integralnymi częściami uchwały są następujące załączniki:
-
rysunek planu, o którym mowa w ust.2 - stanowiący załącznik nr 1,
-
rozstrzygnięcie dotyczące sposobu rozpatrzenia uwag do projektu planu - stanowiące załącznik nr 2,
-
rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania – stanowiące załącznik nr 3.
-
§ 2.
-
Na obszarze objętym planem nie występuje potrzeba ustalania:
-
granic zasad i sposobów zagospodarowania terenów górniczych,
-
granic terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,
-
granic terenów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości.
-
granic terenów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej.
-
granic pomników zagłady oraz ich stref ochronnych.
-
-
Na obszarze objętym planem nie występują tereny zagrożone niebezpieczeństwem osunięcia się mas ziemi.
§ 3.
Ilekroć w ustaleniach niniejszej uchwały jest mowa o:
-
-
planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 1 niniejszej uchwały;
-
uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej we Wrześni;
-
usługach - należy przez to rozumieć usługi realizowane w ramach wbudowanych lokali usługowych w zakresie handlu detalicznego, gastronomii, opieki zdrowotnej, rzemiosła z wyłączeniem obsługi technicznej i naprawy pojazdów mechanicznych, sprzedaży paliw, handlu hurtowego, a także innych usług wymagających bazy pojazdów mechanicznych,
-
handlu: należy przez to rozumieć usługi handlu detalicznego realizowane w ramach wbudowanych lokali w których jest prowadzona sprzedaż detaliczna,
-
działalności produkcyjnej - należy przez to rozumieć działalność wytwarzającą i przetwarzającą bezpośrednio dobra materialne,
-
przedsięwzięciach mogących znacząco oddziaływać na środowisko - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia, o których mowa w przepisach o ochronie środowiska,
-
rysunku planu – należy przez to rozumieć załącznik graficzny nr 1 do niniejszej uchwały,
-
obowiązującej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię wyznaczoną przez główną elewację budynku, przed którą mogą być wysunięte okapy, wykusze, ryzality oraz schody,
-
nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, poza którą nie mogą znajdować się żadne elementy zabudowy,
-
grodzeniu terenu – należy przez to rozumieć budowę ogrodzeń,
-
działce budowlanej – należy przez to rozumieć obszar terenu, przeznaczony pod zabudowę wydzielony zgodnie z zasadami podziału oznaczonymi na rysunku planu,
-
powierzchni zabudowy - należy przez to rozumieć powierzchnię terenu zajętą przez budynek w stanie wykończonym. Powierzchnia zabudowy jest wyznaczona przez rzut pionowy zewnętrznych krawędzi budynku na powierzchni terenu. Do powierzchni zabudowy nie wlicza się: powierzchni obiektów budowlanych ani ich części nie wystających ponad powierzchnię terenu, powierzchni elementów drugorzędnych, np. schodów zewnętrznych, daszków, markiz, oświetlenia zewnętrznego, powierzchni zajmowanej przez wydzielone obiekty pomocnicze (np. szklarnie, altany).
-
§ 4.
Na rysunku planu obowiązują następujące oznaczenia graficzne:
-
-
granice obszaru objętego planem miejscowym,
-
linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania,
-
zasady podziału na działki budowlane,
-
usytuowanie przeważającej (najdłuższej) kalenicy dachu,
-
nieprzekraczalne linie zabudowy,
-
obowiązujące linie zabudowy,
-
symbole przeznaczenia terenów,
-
strefa ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych.
-
§ 5.
Przedmiotem ustaleń niniejszej uchwały są:
-
-
tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczone na rysunku planu symbolem – MN1 – 2,
-
tereny zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej, oznaczone na rysunku planu symbolem – MNW,
-
tereny dróg wewnętrznych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDW,
-
tereny ciągów pieszych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDWx,
-
tereny zieleni izolacyjnej, oznaczone na rysunku planu symbolem – ZI,
-
tereny stacji transformatorowych, oznaczone na rysunku planu symbolem – E,
-
§ 6.
Na obszarze objętym planem kształtowanie i ochronę ładu przestrzennego należy realizować poprzez:
-
-
zakaz realizacji elewacji budynków z tworzyw sztucznych,
-
zakaz stosowania betonowych elementów prefabrykowanych oraz pełnego muru do grodzenia działek.
-
zakaz lokalizacji obiektów budowlanych i budowli związanych z infrastruktura techniczną o wysokości powyżej 15 m na całym terenie objętym niniejszą uchwałą.
-
§ 7.
-
Na obszarze objętym planem ochronę środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego należy realizować poprzez:
-
zakaz lokalizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z przepisami ochrony środowiska, z wyjątkiem inwestycji celu publicznego,
-
zakaz lokalizacji działalności produkcyjnej,
-
minimalizację emisji zanieczyszczeń.
-
-
Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem MN, MNW ustala się dopuszczalny poziom hałasu odpowiednio jak dla terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej zgodnie z przepisami odrębnymi.
-
Nakaz przywrócenia do stanu pierwotnego uszkodzonych, w wyniku prac budowlanych, skarp rzeki Wrześnica i rowów melioracyjnych,
-
Masy ziemne powstające podczas realizacji inwestycji należy składować w wyznaczonych przez Gminę Września miejscach składowania ziemi z wykopów lub zagospodarować na terenie własnej posesji z zachowaniem interesów właścicieli działek sąsiednich, tj. osób trzecich
§ 8.
Dla ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego, w granicach strefy ochrony konserwatorskiej zewidencjonowanych stanowisk archeologicznych, ustala się obowiązek prowadzenia badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji związanych z zabudowaniem i zagospodarowaniem przedmiotowego terenu. Inwestor powinien uzyskać pozwolenie WWKZ na badania archeologiczne przed otrzymaniem pozwolenia na budowę.
§ 9.
Na obszarze objętym planem nie wyznacza się przestrzeni publicznych.
§ 10.
-
Zasady podziału terenów na działki budowlane na obszarze objętym planem określa rysunek planu z uwzględnieniem ust. 2,
-
Zasady podziału terenów projektowanej zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej MNW, w przypadku realizacji na nich zabudowy w formie szeregowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych określono w § 13 ust.18.
-
Ustala się zakaz podziałów wtórnych działek istniejących oraz wydzielonych zgodnie z rysunkiem planu.
-
Nie wyznacza się terenów objętych scalaniem.
§ 11.
-
Na terenach istniejącej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN1 ustala się:
-
prawo do rozbudowy istniejących budynków mieszkalnych, gospodarczych i garażowych z zachowaniem nieprzekraczalnych parametrów określonych w pkt. 2 -12;
-
maksymalną wysokość budynku mieszkalnego II kondygnacje, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o – 45o;
-
poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 4,0 m, a wysokość kalenicy max 10 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;
-
prawo do zmiany formy zewnętrznej istniejących budynków gospodarczych do parametrów budynku określonych w pkt 5;
-
dla budynku, o którym mowa w pkt. 4, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;
-
max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;
-
prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;
-
obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsc na lokal mieszkalny;
-
prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;
-
prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;
-
prawo rozbiórki istniejących budynków;
-
zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;
-
prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.
-
-
Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.
§ 12.
-
Na terenach projektowanej zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, oznaczonych na rysunku planu symbolem MN2 ustala się:
-
prawo do lokalizacji jednego budynku mieszkalnego, wolno stojącego na każdej działce;
-
dla budynku, o którym mowa w pkt.1, maksymalną wysokość II kondygnacji, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o - 45o ;
-
usytuowanie przeważającej kalenicy zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;
-
poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 3,80 m, a wysokość kalenicy max 9 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;
-
prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;
-
prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;
-
prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażu;
-
dla budynku, o którym mowa w pkt. 7, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;
-
prawo do lokalizacji budynku, o którym mowa w pkt 7, w obrębie linii zabudowy, w odległości nie mniejszej niż 1,5m od granicy sąsiedniej działki oraz w odległości nie mniejszej niż 12m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki;
-
obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsca na budynek mieszkalny;
-
prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;
-
max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;
-
prawo rozbiórki istniejących budynków;
-
zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;
-
prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.
-
-
Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i § 18.
§ 13.
-
Na terenach projektowanej zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej oznaczonych na rysunku planu symbolem MNW ustala się:
-
prawo do lokalizacji wolnostojących lub szeregowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych;
-
prawo do lokalizacji wolnostojących budynków mieszkalnych wielorodzinnych;
-
prawo do lokalizowania lokalu usługowego wbudowanego w budynek mieszkalny o powierzchni użytkowej max 30% powierzchni użytkowej budynku;
-
dla budynku, o którym mowa w pkt.1, maksymalną wysokość II kondygnacji, w tym poddasze użytkowe oraz dach dwuspadowy, o nachyleniu połaci dachowych 30o – 45o;
-
usytuowanie przeważającej kalenicy zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;
-
poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,9 m, wysokość okapu max 4,00 m, a wysokość kalenicy max 11 m od poziomu gruntu rodzimego na działce;
-
prawo do jednego wjazdu na działkę z przyległej ulicy;
-
prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,5m ze wskazaniem do realizacji płotów drewnianych i żywopłotów;
-
prawo do lokalizacji jednego wolno stojącego budynku gospodarczego lub garażu;
-
dla budynku, o którym mowa w pkt. 7, max wysokość 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym;
-
prawo do lokalizacji budynku, o którym mowa w pkt 7, w obrębie linii zabudowy, w odległości nie mniejszej niż 1,5m od granicy sąsiedniej działki oraz w odległości nie mniejszej niż 12m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki;
-
obowiązek zapewnienia miejsc postojowych służących obsłudze terenu w ramach działki w ilości min. 2 miejsca na budynek mieszkalny i min. 1 na lokal usługowy;
-
prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;
-
max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 30% oraz obowiązek przeznaczenia min. 40% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;
-
zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;
-
prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej;
-
dopuszcza się lokalizację wiat garażowych w obrębie całego terenu w uzgodnieniu z gestorem sieci elektroenergetycznej;
-
dla zabudowy szeregowej określa się minimalną szerokość frontu działki na 6m, powierzchnię minimalną na 300 m2 oraz kierunek granic działek prostopadły do drogi KDW.
-
-
Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i § 18.
§ 14.
-
Na terenie zieleni izolacyjnej ZI ustala się:
-
wskazanie do ukształtowania terenu i nasadzenia zieleni niskiej i wysokiej;
-
zakaz zabudowy budynkami oraz obiektami tymczasowymi;
-
prawo do realizacji przejść pieszych;
-
prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej;
-
zakaz grodzenia terenu.
-
-
Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.
§ 15.
-
Na terenie stacji transformatorowych E ustala się:
-
prawo realizacji wolno stojących kontenerowych stacji transformatorowych w obrębie linii rozgraniczających teren;
-
prawo realizacji infrastruktury technicznej.
-
-
Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §18.
§16.
Układ komunikacyjny na obszarze objętym planem, stanowią:
-
-
drogi wewnętrzne, oznaczone na rysunku planu jako KDW;
-
ciągi piesze, oznaczone na rysunku planu jako KDWx.
-
§17.
-
Dla terenu dróg wewnętrznych – KDW, ustala się:
-
szerokość w liniach rozgraniczających, zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;
-
wskazanie do nasadzenia drzew wzdłuż pasa drogowego;
-
prawo do przeprowadzenia niezbędnej infrastruktury technicznej;
-
prawo realizacji napowietrznych stacji transformatorowych w granicach terenu;
-
zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;
-
zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów.
-
-
Dla terenu ciągów pieszych – KDWx, ustala się:
-
szerokość w liniach rozgraniczających, zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;
-
prawo do przeprowadzenia niezbędnej infrastruktury technicznej;
-
zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;
-
zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów;
-
zakaz grodzenia.
-
§18.
-
Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej:
-
zasilanie w energię elektryczną z istniejącej sieci oraz z projektowanej stacji transformatorowej oznaczonej na rysunku planu symbolem E, liniami kablowymi, na warunkach dostawcy;
-
tymczasowo odprowadzenie ścieków do bezodpływowych szczelnych zbiorników wybieralnych i ich wywóz do oczyszczalni ścieków, docelowo poprzez projektowany system kanalizacji sanitarnej w przyległych drogach do oczyszczalni ścieków;
-
odprowadzenie wód opadowych i roztopowych w ramach poszczególnych działek budowlanych do terenu, odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z projektowanych ciągów komunikacyjnych tymczasowo do istniejących rowów melioracji szczegółowej za zgodą gestora sieci zgodnie z przepisami odrębnymi i przy zastosowaniu urządzeń oczyszczających, docelowo do systemu kanalizacji deszczowej;
-
zakaz odprowadzania ścieków bytowych, opadowych i roztopowych do urządzeń melioracji szczegółowych (sieć drenarska),
-
zaopatrzenie w wodę z wodociągu wiejskiego, poprzez projektowaną sieć wodociągową w projektowanych drogach;
-
zaopatrzenie w gaz: docelowo zakłada się pełną gazyfikację terenu;
-
gromadzenie i segregację odpadów w miejscach ich powstawania oraz ich dalsze zagospodarowanie zgodnie z regulaminem utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy i przepisami odrębnymi;
-
w nowo lokalizowanych lub modernizowanych budynkach należy do celów grzewczych lub grzewczo - technologicznych stosować paliwa płynne, gazowe i stałe z wyłączeniem paliw węglowych, lub wykorzystywać alternatywne źródła energii;
-
Na terenie objętym planem występują urządzenia melioracji szczegółowej. Przed przystąpieniem do inwestycji należy uzyskać uzgodnienie Związku Spółek Wodnych we Wrześni w zakresie przebudowy urządzeń melioracji szczegółowych.
-
§19.
Zgodnie z artykułem 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się następującą stawkę służącą naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości:
-
-
dla terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (MN) – 15%;
-
dla terenu zabudowy mieszkaniowej zorganizowanej (MNW) – 15%;
-
dla terenu dróg wewnętrznych (KDW) – 0%;
-
dla terenu ciągów pieszych (KDWx) – 0%;
-
dla terenu zieleni izolacyjnej (ZI) – 0%;
-
dla terenu stacji transformatorowych (E) – 0%.
-
§ 20.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.
§ 21.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodnicząca Rady Miejskiej we Wrześni
/-/Bożena Nowacka
PODSUMOWANIE
STRATEGICZNA OCENA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO
Ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej w Nowym Folwarku w rejonie ulicy Nowej.
1. PODSTAWA FORMALNO – PRAWNA
-
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. Nr 199,poz. 1227),
-
Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.); - Ustawa „Prawo ochrony środowiska" (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 z późn. zm.).
2. ZAKRES I USTALENIA PROGNOZY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO
Opracowanie „Prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń planu jest realizacją obowiązku określonego w art. 51 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80, poz. 717 z późn. zm.) Prognoza nie posiada mocy prawnej i nie stanowi przedmiotu uchwały Rady Miejskiej. Jest dokumentem towarzyszącym, bez którego projekt planu nie może być uchwalony. Stanowi element postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzanego przez Burmistrza na podstawie przepisów zawartych w Dziale IV - „Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko" wspomnianej wyżej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.
Zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w Prognozie został uzgodniony w trybie art. 53 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
-
w dniu 29 12 2010 r. Burmistrz Miasta i Gminy Września zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrześni oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o ww. uzgodnienie,
-
w dniu 24 01 2011 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny uzgodnił powyższe pismem znak ON.NS-72/5-1/2011.
-
w dniu 13 01 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uzgodnił powyższe pismem znak WOO-III.411.51.2011.AK.
Opracowanie „Prognozy" miało na celu ocenę realizacji ustaleń planu pod kątem szeroko rozumianej ochrony zasobów środowiska przyrodniczego, a także przedstawienie przewidywanych skutków dla stanu i funkcjonowania środowiska (przekształceń) oraz warunków życia mieszkańców. Ustalenia zawarte w Prognozie zostały uwzględnione w przyjętym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
3. OPINIE I UZGODNIENIA WŁAŚCIWYCH ORGANÓW:
Właściwymi organami, zgodnie z Art. 57 i Art. 58 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko są:
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu,
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni
Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został udostępniony w/w organom i uzyskał wymagane opinie i uzgodnienia. Uwagi, wynikające z uzyskanych opinii i uzgodnień zostały uwzględnione w projektowanym dokumencie.
4. UDZIAŁ SPOŁECZEŃSTWA W POSTĘPOWANIU
W dniu 29.12.2010 r. ogłoszono o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu planu informując jednocześnie o możliwości składania wniosków do projektowanego dokumentu.
Obwieszczenie o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ukazało się na stronie internetowej gminy oraz w biuletynie Wieści z Ratusza a także na tablicy ogłoszeń Urzędu.
Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu ukazało się na stronie internetowej gminy oraz w biuletynie Wieści z Ratusza a także na tablicy ogłoszeń Urzędu w dniu 1.12.2011 r..
W wyznaczonym terminie tj. do dnia 16 stycznia 2012 r. wpłynęły 2 uwagi, które zostały uwzględnione.
Mieszkańcy gminy uzyskali możliwość zapoznania się z dokumentami (projekt planu miejscowego oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu planu) w trakcie ich wyłożenia do publicznego wglądu.
5. WYNIKI POSTĘPOWANIA TRANSGRANICZNEGO
Postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko nie było wymagane i nie zostało przeprowadzone.
6. UZASADNIENIE WYBORU PRZYJĘTEGO DOKUMENTU W ODNIESIENIU DO ROZPATRYWANYCH ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH.
W prognozie oddziaływania na środowisko odniesiono się do istniejącego stanu środowiska, jego warunków i predyspozycji użytkowych oraz zawarto ocenę przewidywanych skutków dla środowiska, które mogą wynikać z projektowanego przeznaczenia terenu i rozwiązań funkcjonalno - przestrzennych, uznając je jednocześnie za optymalne w określonej sytuacji prawno- przestrzennej. Z tego powodu na analizowanym terenie nie zaproponowano alternatywnych rozwiązań.
7. PROPOZYCJE DOTYCZĄCE METOD I CZĘSTOTLIWOŚCI PRZEPROWADZANIA MONITORINGU SKUTKÓW REALIZACJI POSTANOWIEŃ DOKUMENTU:
Monitorowanie postępów zmian wynikających w przestrzeni gminy na skutek wejścia w życie ustaleń wymaga analizy wydawanych na podstawie planu miejscowego pozwoleń na budowę przez stosowne Starostwo Powiatowe. Zmiany w zagospodarowaniu gminy oparte na analizie wydanych pozwoleń na budowę oraz popartych inwentaryzacją terenową i analizą obowiązujących przepisów odrębnych powinny być wykonane przynajmniej raz w kadencji Rady Miejskiej we Wrześni. Zakres analizy zmian wymaga wzięcia pod uwagę zmian zachodzących w środowisku i zakres ich oddziaływania na środowisko, w tym lokalizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Szczególnej uwagi wymaga monitoring utrzymywania się standardów hałasu w środowisku określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 lipca 2004 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 78, poz.1841). Sprawdzenie poziomów hałasu w środowisku powinno odbywać się przynajmniej raz w kadencji Rady oraz każdorazowo po realizacji lub przebudowie dróg.
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ