BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
17390001
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
ZARZĄDZENIE Nr 184/2013

ZARZĄDZENIE Nr 184
Burmistrza Miasta i Gminy Września
z dnia 14 sierpnia 2013 r.


w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594) zarządza się , co następuje:


§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni wprowadzonym Zarządzeniem Nr 227 Burmistrza Miasta i Gminy Września z dnia 29 listopada 2011 r., zmienionym Zarządzeniem nr 257 Burmistrza Miasta i Gminy Września z dnia 28 grudnia 2012 r. oraz Zarządzeniem nr 94 Burmistrza Miasta i Gminy Września z dnia 30 kwietnia 2013 r. wprowadza się następujące zmiany:

§ 16 otrzymuje brzmienie:
㤠16
Do zadań Wydziału Podatkowego należy:
1. Prowadzenie spraw dotyczących ustalenia i poboru podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych, w tym w szczególności:
1) prowadzenie postępowań w zakresie ustalania wysokości zobowiązań podatkowych wobec podatników - osób fizycznych podatku: rolnego, leśnego, od nieruchomości,
2) prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości zobowiązania podatkowego podatnikom podatku od środków transportowych oraz podatnikom będącymi osobami prawnymi podatku: od nieruchomości, rolnego i leśnego.
3) przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontroli podatkowych w celu weryfikacji prawidłowości wykazywanych podstaw opodatkowania,
4) wydawanie zaświadczeń i informacji podatkowych,
5) prowadzanie postępowań dotyczących umorzeń, rozłożeń na raty i odroczeń terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych a także odroczeń terminów o których mowa w przepisach ustawy - Ordynacja podatkowa,
6) prowadzenie postępowań dotyczących opiniowania wniosków w sprawach z zakresu umorzeń, rozkładania na raty oraz odraczania terminu płatności podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej.
7) prowadzenie postępowań dotyczących ulg i zwolnień z tytułu podatku rolnego: ulga inwestycyjna, ulga żołnierska, zwolnienie i ulga z tytułu utworzenia nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenia już istniejącego do powierzchni nieprzekraczającej 100 ha, oraz z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości na mocy ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz uchwał gminnych.
8) księgowanie wpłat z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych na poziomie księgowości analitycznej, prowadzenie postępowań związanych z określaniem i zwrotem stwierdzonych nadpłat w w/w podatkach.
9) prowadzenie postępowań związanych z określaniem i zwrotem stwierdzonych nadpłat z tytułu nadpłaconych lub nienależnie uiszczonych opłat skarbowych w sprawach z zakresu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych.
10) rozliczanie sołtysów za inkaso podatków,
11) rozliczanie inkasentów opłaty targowej,
12) prowadzenie postępowań związanych z wygaśnięciem zobowiązań podatkowych w trybie art. 64-66 ustawy - Ordynacja podatkowa,
13) zabezpieczanie zobowiązań podatkowych z tytułu podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych poprzez ustanowienie hipoteki i zastawu skarbowego,
14) prowadzenie postępowań dotyczących przedawnienia zobowiązań z tytułu podatków :od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych,
15) prowadzenie postępowań w zakresie określenia praw i obowiązków następców prawnych i podmiotów przekształconych,
16) prowadzenie postępowań dotyczących odpowiedzialności podatkowej osób trzecich,
17) prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia spadkobierców zmarłych podatników,
18) prowadzenie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych w tym w szczególności kontrolowanie terminowości i kompletności dokonywanych wpłat na poczet podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych i w oparciu o te dane przygotowywanie upomnień, decyzji określających w zakresie w/w podatków oraz przygotowywanie tytułów egzekucyjnych w zakresie podatku od środków transportowych, podatku od nieruchomości od osób prawnych, podatku rolnego i leśnego od osób prawnych,
19) przygotowywanie danych do sprawozdań z zakresu podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych,
20) przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzenia planu budżetu gminy w zakresie podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych
21) analizowanie wykonania planu budżetu w zakresie dochodów z tytułu podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych
22) prowadzenie operacji kasowych i uzgadnianie obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką, z dokonywaniem wypłat i zwrotów za pośrednictwem
kasy urzędu,
23) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie:opłaty targowej, czeków gotówkowych i rozrachunkowych,
24) podejmowanie działań zmierzających do prawidłowego funkcjonowania rozmieniarki mieszczącej się we Wrześni przy ulicy Rynek, (uzupełniania monet, opróżnianie urządzenia z monet i przeliczanie stanu gotówki w rozmieniarce),
25) prowadzenie postępowań związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych,
26) przygotowywanie wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania z zakresu zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych,
27) przygotowywanie sprawozdań z realizacji wypłat dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych,
28) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących: ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze gminy, obniżenia średniej ceny sprzedaży drewna przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku leśnego na obszarze gminy, zwolnień z podatku od nieruchomości, oraz wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
29) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących: zarządzenia poboru podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokość wynagrodzenia za inkaso,
30) przygotowywanie wykazów o których mowa w art. 37 ust 1 pkt 2 lit f i g ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych w zakresie podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych,
31) przygotowywanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach z tytułu podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych, sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu pomocy w zakresie podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych.
2. Prowadzenie spraw dotyczących ponoszonej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności:
1)prowadzenie postępowań w zakresie weryfikacji poprawności złożonych deklaracji w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
2)prowadzenie postępowań w zakresie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
3)przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontrolnych w celu weryfikacji prawidłowości wykazywanych podstaw naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
4)wydawanie zaświadczeń i informacji w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
5)prowadzanie postępowań dotyczących umorzeń, rozłożeń na raty i odroczeń terminów płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a także odroczeń terminów o których mowa w przepisach ustawy - Ordynacja podatkowa,
6)księgowanie wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na poziomie księgowości analitycznej, prowadzenie postępowań związanych z określaniem i zwrotem stwierdzonych nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
7)zabezpieczanie zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, poprzez ustanowienie hipoteki i zastawu skarbowego,
8)prowadzenie postępowań dotyczących przedawnienia zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
9)prowadzenie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych w tym w szczególności kontrolowanie terminowości i kompletności dokonywanych wpłat na poczet opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, i w oparciu o te dane przygotowywanie upomnień, decyzji określających oraz przygotowywanie tytułów egzekucyjnych,
10)przygotowywanie danych do sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi,
11)przygotowywanie danych niezbędnych do sporządzenia planu budżetu gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
12)analizowanie wykonania planu budżetu w zakresie dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
13)prowadzenie postępowania egzekucyjnego w tym stosowanie wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
14)prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
15)prowadzenie postępowania w zakresie kar pieniężnych wobec przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, który odbiera odpady komunalne bez wymaganego wpisu do rejestru działalności regulowanej, który miesza selektywnie zebrane odpady komunalne ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, oraz który przekazuje nieterminowe i nierzetelne sprawozdanie podmiotu odbierającego odpady komunalne,
16)przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących: ustalenia metody obliczania, wysokości, terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwolnień z obowiązku uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, informacji o terminach i miejscu składania deklaracji; wykazu dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i określenia wysokość wynagrodzenia za inkaso,
17)nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizację zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych,
18)organizowanie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmujących co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji,
19)sprawowanie nadzoru nad osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania,
20)prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, a w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
21)udostępnianie na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
a)podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy,
b)miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu gminy zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
c)osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
d)punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
22)przygotowanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym:
a)możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
b)kosztów poniesionych w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,
c)liczby mieszkańców,
d)ilości odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy,
e)ilości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania odbieranych z terenu gmin,
23) współpraca przy przygotowaniu projektów Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Września."

§ 2. Tekst jednolity Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy we Wrześni, uwzględniający zmiany dokonane niniejszym zarządzeniem stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


BURMISTRZ
/-/Tomasz Kałużny

 

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.