BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
17197629
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała Nr XIII/175/2015 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 30 grudnia 2015 roku

 

UCHWAŁA NR XIII/175/2015
RADY MIEJSKIEJ WE WRZEŚNI
z dnia 30 grudnia 2015 r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Białężyce - dz. nr ewid.105/15.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 i 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 3 ust. 1, art. 4 ust. 1 i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.), w związku z uchwałą Nr XXXIV/408/2014 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 16 września 2014 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Białężyce - dz. nr ewid. 105/15, Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje:

Rozdział I.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Białężyce - dz. nr ewid. 105/15, po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Września, zwany dalej „planem".
2. Integralną część uchwały stanowią:
1) rysunek planu, sporządzony w skali 1: 1000, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały;
2) rozstrzygnięcie Rady Miejskiej we Wrześni o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu, stanowiące załącznik nr 2 do uchwały;
3) rozstrzygnięcie Rady Miejskiej we Wrześni o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, stanowiące załącznik nr 3 do uchwały.
3. Plan obowiązuje w granicach określonych na rysunku planu.
§ 2. 1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) „dachu płaskim" - należy przez to rozumieć dach o kącie nachylenia połaci nie większym niż 12°;
2) „działce" - należy przez to rozumieć pojęcie „działki budowlanej" określone w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.);
3) „nieprzekraczalnej linii zabudowy" - należy przez to rozumieć linię wyznaczającą minimalną odległość od linii rozgraniczającej, w jakiej można sytuować ścianę zewnętrzną budynku;
4) „powierzchni całkowitej zabudowy" - należy przez to rozumieć sumę powierzchni wszystkich budynków zlokalizowanych na działce, wyznaczonych przez rzut pionowy zewnętrznych krawędzi ścian budynków na powierzchnię terenu;
5) „tablicy informacyjnej" - należy przez to rozumieć element systemu informacji lokalnej, informacji turystycznej, przyrodniczej lub edukacji ekologicznej;
6) „terenie" - należy przez to rozumieć teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, oznaczony na rysunku planu symbolem P;
7) „uchwale" - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej we Wrześni;
8) „zabudowie" - należy przez to rozumieć zabudowę obiektami kubaturowymi.

Rozdział II.
Ustalenia szczegółowe
§ 3. 1. Na rysunku planu przedstawiono graficznie następujące obowiązujące ustalenia planu:
1) granica obszaru objętego planem, stanowiąca jednocześnie linię rozgraniczającą tereny o różnym
przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
2) nieprzekraczalna linia zabudowy;
3) przeznaczenie terenu - oznaczone barwą i symbolem literowym;
4) strefa zieleni izolacyjnej.
§ 4. Ustala się następujące przeznaczenie terenów wyznaczonych liniami rozgraniczającymi na rysunku planu: teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów, oznaczony na rysunku planu symbolem P.
§ 5. 1. W zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:
1) ustala się sytuowanie zabudowy zgodnie z nieprzekraczalną linią zabudowy określoną w planie;
2) dopuszcza się:
a) lokalizację szyldów na elewacjach budynków lub wolnostojących o powierzchni ekspozycji nie większej niż 6 m2 i wysokości górnej krawędzi nie większej niż 6 m;
b) lokalizację tablic informacyjnych;
c) lokalizację obiektów małej architektury;
3) zakazuje się:
a) lokalizacji tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, z zastrzeżeniem pkt 2 lit. a;
b) lokalizacji nowych nadziemnych sieci infrastruktury technicznej z wyłączeniem sieci telekomunikacyjnych;
c) lokalizacji ogrodzeń z betonowych elementów prefabrykowanych.
§ 6. W zakresie zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:
1) ustala się:
a) ochronę powietrza, wód i powierzchni ziemi zgodnie z przepisami odrębnymi;
b) segregację, gromadzenie i dalsze zagospodarowanie odpadów zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Września oraz zgodnie z przepisami odrębnymi;
c) zagospodarowanie nadmiaru mas ziemnych pozyskanych podczas prac w obrębie terenu lub usuwania ich zgodnie z przepisami odrębnymi;
d) w przypadku zanieczyszczenia gleby lub ziemi przeprowadzenie rekultywacji, zgodnie z przepisami odrębnymi;
e) zagospodarowanie zielenią wszystkich powierzchni wolnych od utwardzenia;
f) lokalizację strefy zieleni izolacyjnej złożonej z drzew i krzewów, o szerokości nie mniejszej niż 4 m, zgodnie z rysunkiem planu;
g) lokalizację budynków przeznaczonych na pobyt ludzi zgodnie z przepisami odrębnymi w zakresie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;
h) stosowanie do celów grzewczych paliw charakteryzujących się niskimi wskaźnikami emisyjnymi;
2) dopuszcza się przebudowę urządzeń melioracji szczegółowej na warunkach i w uzgodnieniu z ich zarządcą w przypadku wystąpienia kolizji tych urządzeń z lokalizowanymi obiektami budowlanymi.
§ 7. W zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
nie podejmuje się ustaleń ze względu na położenie obszaru objętego planem poza wpisanymi do rejestru zabytków strefami ochrony konserwatorskiej oraz poza strefą ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego.
§ 8. W zakresie wymagań wynikających z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych nie podejmuje się ustaleń ze względu na brak określenia obszarów przestrzeni publicznej w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru objętego planem.
§ 9. W zakresie szczegółowych parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem P:
1) ustala się:
a) lokalizację obiektów produkcyjnych, składów i magazynów;
b) wielkość powierzchni całkowitej zabudowy w stosunku do powierzchni działki - nie mniej niż 0,1% i nie więcej niż 70%;
c) udział powierzchni biologicznie czynnej nie mniej niż 20% powierzchni działki;
d) wysokość zabudowy nie większą niż 16 m;
e) geometrię dachów: płaskie;
f) nieprzekraczalną linię zabudowy: zgodnie z rysunkiem planu;
g) obsługę komunikacyjną terenu wyłącznie z przyległej drogi gminnej;
h) zapewnienie, w granicach działki, co najmniej 1 miejsca postojowego na każde rozpoczęte 25 m2
powierzchni użytkowej usług oraz co najmniej 1 miejsca postojowe na każdych 3 zatrudnionych, w tym co najmniej jednego miejsca postojowego dla pojazdów osób niepełnosprawnych w granicach każdej działki;
i) zapewnienie miejsc na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową w przypadku jeżeli wystąpi taka konieczność, w ilości i na zasadach przewidzianych w przepisach odrębnych z zakresu dróg publicznych;
2) dopuszcza się:
a) lokalizację zabudowy usługowej, towarzyszącej obiektom produkcyjnym, składom i magazynom, o łącznej powierzchni zabudowy nie przekraczającej 30% dopuszczalnej powierzchni całkowitej zabudowy działki określonej w pkt 1 lit. b oraz z zachowaniem zasad i parametrów określonych w pkt 1;
b) lokalizację obiektów infrastruktury technicznej, niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania terenu;
c) lokalizację dojść i dojazdów w ramach terenu;
d) lokalizację kondygnacji podziemnych;
3) zakazuje się tworzenia bezpośrednich włączeń komunikacyjnych do drogi krajowej nr 92.
§ 10. W zakresie granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie przepisów odrębnych, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych ustala się uwzględnienie uwarunkowań wynikających z położenia obszaru objętego planem w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 143 „Subzbiornik Inowrocław - Gniezno - zbiornik trzeciorzędowy", zgodnie z przepisami odrębnymi.
§ 11. W zakresie szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości nie podejmuje się ustaleń.
§ 12. W zakresie szczególnych warunków zagospodarowania terenów oraz ograniczeń w ich użytkowaniu ustala się:
1) zakaz lokalizacji budynków oraz sadzenia drzew i krzewów na trasach podziemnych sieci infrastruktury technicznej;
2) uwzględnienie w zagospodarowaniu terenów wymagań i ograniczeń technicznych wynikających z przebiegów sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi;
3) uwzględnienie, zgodnie z przepisami odrębnymi w zakresie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać sieci gazowe i ich usytuowanie, szerokości stref kontrolowanych przy lokalizacji obiektów budowlanych względem istniejących na obszarze planu sieci gazowych;
4) sytuowanie budowli i budynków od strony linii kolejowej przy uwzględnieniu odległości od granicy obszaru kolejowego i osi skrajnego toru zgodnych z przepisami odrębnymi z zakresu transportu kolejowego;
5) obowiązek uzgodnienia z Szefostwem Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP w zakresie lokalizacji wszelkich budowli o wysokości równej i większej niż 50 m npt.
§ 13. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji oraz infrastruktury technicznej:
1) ustala się:
a) zapewnienie miejsc postojowych, zgodnie z ustaleniami zawartymi w § 9 pkt 1 lit. h;
b) budowę nowych sieci infrastruktury technicznej na warunkach określonych przez gestorów tych sieci oraz zgodnie z przepisami odrębnymi;
c) zapewnienie powiązania sieci infrastruktury technicznej z układem zewnętrznym oraz zapewnienie dostępu do tych sieci zgodnie z przepisami odrębnymi;
d) lokalizację nowych linii elektroenergetycznych jako kablowych;
e) zaopatrzenie w energię elektryczną z sieci elektroenergetycznej lub z alternatywnych źródeł energii, z zastrzeżeniem pkt 3;
f) zaopatrzenie w wodę z sieci wodociągowej;
g) odprowadzanie ścieków bytowych i komunalnych do sieci kanalizacji sanitarnej, z zastrzeżeniem pkt 2 lit. a;
h) zaopatrzenie w gaz z sieci gazowej;
i) odprowadzanie wód opadowych i roztopowych zgodnie z przepisami odrębnymi w zakresie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;
2) dopuszcza się:
a) w przypadku braku możliwości podłączenia do sieci kanalizacji sanitarnej - odprowadzanie ścieków bytowych i komunalnych do szczelnych bezodpływowych zbiorników, z uwzględnieniem zachowania zgodności z przepisami odrębnymi;
b) budowę nowych sieci infrastruktury technicznej oraz rozbudowę i przebudowę sieci istniejących;
c) lokalizację stacji transformatorowych;
3) zakazuje się lokalizacji urządzeń wytwarzających energię z odnawialnych źródeł energii o mocy
przekraczającej 100 kW.
§ 14. W zakresie sposobów i terminów tymczasowego zagospodarowania, urządzenia i użytkowania terenów dopuszcza się dotychczasowy sposób zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów do czasu realizacji ustaleń planu.

Rozdział III.
Przepisy końcowe
§ 15. Ustala się stawkę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, w wysokości 20%.
§ 16. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni
/-/ Waldemar Grześkowiak

 

 


Uzasadnienie

Uchwałą nr XXXIV/408/2014 z dnia 16 września 2014 r. Rada Miejska we Wrześni przystąpiła do
sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Białężyce - dz. nr ewid. 105/15. Zasadność uchwalenia planu wynika z potrzeby przygotowania terenów pod zabudowę obiektów produkcyjnych, składów i magazynów. Po podjęciu przez Radę Miejską we Wrześni ww. uchwały nr XXIV/408/2014 z dnia 16 września 2014 r. wykonano wszystkie niezbędne czynności proceduralne wymienione w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 199 ze zm.) oraz w przepisach odrębnych, tj.: ogłoszono w prasie miejscowej oraz przez obwieszczenie, a także w sposób zwyczajowo przyjęty, o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków dotyczących planu; zawiadomiono na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania planu; sporządzono projekt planu rozpatrując wnioski; sporządzono prognozę oddziaływania na środowisko; sporządzono prognozę skutków finansowych uchwalenia planu; wystąpiono o wskazane w ustawie uzgodnienia i opinie o projekcie planu oraz o zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze; wprowadzono zmiany wynikające z uzyskanych opinii i dokonanych uzgodnień; ogłoszono o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu i wyłożono ten projekt do publicznego wglądu oraz zorganizowano w tym czasie dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami; wyznaczono termin w którym osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu (do wyłożonego do publicznego wglądu projektu planu nie wpłynęły żadne uwagi). Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2-4 ustawy Uchwalenie przedmiotowego planu jest uzasadnione potrzebą zwiększenia oferty inwestycyjnej Miasta i Gminy Września w zakresie przygotowania terenów pod zabudowę obiektów produkcyjnych, składów i magazynów. Obszar objęty planem położony jest w gminie Września w obrębie Białężyce, na terenie działki nr geod. 105/15, ok. 500 m od południowej granicy Miasta Września, w otoczeniu terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej oraz przylegających do działki: drogi krajowej nr 92, linii kolejowej nr 281 Jarocin - Września oraz drogi gminnej. Działka nr geod. 105/15 stanowi własność osoby fizycznej (podjęcie prac nad planem jest m.in. efektem złożenia wniosku o jego sporządzenie przez właściciela terenu). Zgodnie z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Września (uchwała Rady Miejskiej we Wrześni nr IX/108/99 z dnia 27.07.1999 r. ze zm.) obszar planu wchodzi w skład „terenów zainwestowania i związanych z funkcjami rozwojowymi jednostek osadniczych: produkcyjną". Uchwalenie planu stanowić będzie zatem przede wszystkim realizację polityki przestrzennej wyrażonej w Studium. Za przeznaczeniem działki nr geod. 105/15 na cele określone w planie przemawia kontekst przestrzenny, w jakim zlokalizowana jest ta działka: dogodne położenie względem istniejących, strategicznych w skali kraju ciągów komunikacyjnych, tj. drogi krajowej nr 92 oraz autostrady A2 wraz z węzłem „Września" (w odległości ok. 400 m) sprawiają, że działka jest w sposób szczególny predestynowana pod zabudowę związaną z różnymi
formami aktywizacji gospodarczej. Przeznaczenie działki nr geod. 105/15 pod zabudowę produkcyjną, składów i magazynów stanowić będzie uzupełnienie już obecnie istniejącej oferty terenów inwestycyjnych w gminie Września, skupionych w pobliżu autostrady A2. W najbliższych okolicach obowiązują miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego z przeznaczeniem terenów pod zabudowę produkcyjną lub usługową, a obszar nimi objęty stanowi zwartą strukturę przestrzenną o całkowitej powierzchni ok. 600 ha, wyposażoną w pełną sieć uzbrojenia, powiązaną wewnętrznie siecią dróg dojazdowych, lokalnych, zbiorczych i głównych oraz skomunikowaną z autostradą A2 wraz z węzłem „Września". W ramach ww. obszaru już obecnie intensywnie rozwija się zabudowa produkcyjno - usługowa, a w promieniu do maks. 1 km od granic działki nr geod. 105/15 funkcjonuje szereg zakładów produkcyjno - usługowych, takich jak: producent opakowań tekturowych TECHPAK Sp. z o.o., producent zniczy Firma Gibowski Sp. z o.o., producent tektury AQUILA Sp. z o.o., producent części do maszyn rolniczych AKMET, czy wreszcie powstająca fabryka samochodów użytkowych VOLKSWAGEN. Uwarunkowania przestrzenne oraz gospodarcze, na które składa się sąsiedztwo ww. terenów, istniejących zakładów produkcyjnych oraz powiązań między nimi, nowoczesna sieć dróg o znaczeniu międzynarodowym oraz pełne wyposażenie w sieć uzbrojenia technicznego - sprawiają, że utrzymywanie działki nr geod. 105/15 w dotychczasowym - rolniczym użytkowaniu nie ma racji bytu, a jedynym właściwym kierunkiem rozwoju w tym kontekście jest aktywizacja gospodarcza. Z uwagi na powyższe okoliczności uznać należy, że spełnione zostały warunki i przesłanki wynikające z art. 1 ust. 4 ustawy. Ograniczenie w planie parametrów i wskaźników zabudowy - w nawiązaniu do zabudowy istniejącej w okolicy pozwala na uznanie, że uwzględnione zostały wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury, jak również walory architektoniczne i krajobrazowe. W planie określono zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego, które poddane zostały opiniowaniu i uzgadnianiu przez właściwe w tym zakresie instytucje i organy. Uzyskano także zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze. W związku z tym stwierdzić należy, że spełnione zostały wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych. W planie nie podjęto ustaleń w zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej - ze względu na położenie obszaru objętego planem poza wpisanymi do rejestru zabytków strefami ochrony konserwatorskiej oraz poza strefą ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego. Uchwalenie planu umożliwi m.in.
realizację zabudowy obiektów produkcyjnych, składów i magazynów - z uwzględnieniem zasad urbanistycznych i z zachowaniem wymogów ładu przestrzennego, co jednocześnie pozwoli na racjonalne wykorzystanie potencjału gospodarczego, przestrzennego i społecznego. Powyższe wynika m. in. z wniosków właściciela nieruchomości i wpłynie również na podniesienie atrakcyjności ekonomicznej obszaru objętego planem. W planie zawarto zapisy pozwalające na uwzględnienie wymagań ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób niepełnosprawnych (m. in. zapisy dot. zasad ochrony środowiska, szczególnych warunków zagospodarowania terenów oraz ograniczeń w ich użytkowaniu, konieczności zapewnienia miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych). Uwzględniono także potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej (dopuszczono budowę nowych sieci infrastruktury technicznej oraz rozbudowę i przebudowę sieci istniejących). Z uwagi na charakter, zakres i przeznaczenie terenu w przedmiotowym planie nie podejmuje się zagadnień związanych z potrzebami obronności i bezpieczeństwa państwa, potrzebami interesu publicznego oraz potrzebami zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności. Udział społeczny w pracach nad planem obejmował proces składania wniosków po przystąpieniu do jego sporządzenia, etap wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu, wraz z dyskusją publiczną oraz możliwością składania uwag do projektu planu, w tym w formie elektronicznej. W trakcie sporządzania planu zadbano o zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych. O czynnościach podejmowanych w trakcie procedury planistycznej ogłaszano w sposób określony w art. 17 ustawy. Całość dokumentacji w trakcie całej procedury była dostępna w siedzibie Urzędu, z ograniczeniami wynikającymi z przepisów odrębnych, w tym w szczególności z ustawy o ochronie danych osobowych. Ustalając przeznaczenie terenu wyważono interes publiczny i prywatny, w tym wniosek złożony przez właściciela nieruchomości w zakresie zmiany zagospodarowania przedmiotowego terenu. Podkreślić przy tym należy, że ustalenie przeznaczenia terenu w planie zostało jednoznacznie zdeterminowane kierunkami wyznaczonymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, stanowiącym o polityce przestrzennej gminy i uwzględniającym analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne. Zgodność z wynikami analizy,
o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy Zgodnie z wymogami art. 14 ust. 5 ustawy Burmistrz Miasta i Gminy Września przeprowadził analizy dotyczące zasadności przystąpienia do sporządzenia przedmiotowego planu oraz stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań planu z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Września. Uchwalenie planu wpisuje się w tezy i wnioski zawarte w „Analizie zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Miasta i Gminy Września" - październik 2014.
Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy Zgodnie ze sporządzoną na potrzeby planu prognozą skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w miejscowości Białężyce - dz. nr ewid. 105/15 - nie przewiduje się ujemnego wpływu na finanse publiczne, w tym na budżet gminy. W związku ze zmianą przeznaczenia terenu prognozowane są dodatkowe wpływy do budżetu gminy, pochodzące z podatku od nieruchomości, renty planistycznej oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione

 

 

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.