BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
17389756
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała Nr XVI/246-2016 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 30 maja 2016 roku

Uchwała Nr XVI/246/2016

Rady Miejskiej we Wrześni

z dnia 30 maja 2016 r.


w sprawie zasad ustalania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych radnych oraz diet sołtysów


Na podstawie art. 25 ust. 4,6, 8 i 37b ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 poz. 446), Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Z 2000 r., Nr 66, poz. 800 z późn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2000 r. Nr 61, poz. 710), Rada Miejska we Wrześni, uchwala co następuje:

§ 1.

  1. Radnym, stosownie do pełnionej funkcji, przysługują zryczałtowane miesięczne diety stanowiące procentowy udział kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 2008) w wysokości:

  1. dla Przewodniczącego Rady – 97 % minimalnego wynagrodzenia,

  2. dla Zastępców Przewodniczącego Rady – 50 % minimalnego wynagrodzenia,

  3. Przewodniczących Komisji – 45 % minimalnego wynagrodzenia,

  4. dla pozostałych radnych – 39 % minimalnego wynagrodzenia.

  1. W przypadku pełnienia przez radnego w organach Rady więcej niż jednej funkcji przysługuje dieta w wysokości przewidzianej dla najwyższej funkcji.

  2. Sołtysom przysługuje zryczałtowana dieta w wysokości 22% minimalnego wynagrodzenia ustalanego na podstawie art. 2 ust. 5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity Dz. U. z 2015 poz. 2008).

  3. Radnym – członkom komisji doraźnej oraz członkom zespołu kontrolnego Komisji Rewizyjnej, wykonującym zadania zlecone przez Radę, przysługuje dodatkowo miesięcznie 1 % minimalnego wynagrodzenia. W przypadku pełnienia jednocześnie funkcji członka komisji doraźnej oraz członka zespołu kontrolnego Komisji Rewizyjnej przysługuje 2 % minimalnego wynagrodzenia.

  4. Za każdą nieobecność na posiedzeniu Rady potrąca się 10 % diety przysługującej radnemu w danym miesiącu. Za każdą nieobecność na posiedzeniu komisji potrąca się 5 % diety przysługującej radnemu w danym miesiącu. Dieta nie będzie potrącana w przypadku oddelegowania radnego (przewodniczącego Rady) do wykonywania czynności związanych z działalnością Rady.

  5. Wysokość diety przysługującej radnemu nie może przekroczyć maksymalnej wysokości diety określonej w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000 r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz. U. z 2000 r. Nr 61, poz. 710). W przypadku przekroczenia maksymalnej wysokości diety określonej w w/w rozporządzeniu radnemu przysługuje dieta maksymalna.

  6. Dietę wypłaca się miesięcznie z dołu do 10 dnia następnego miesiąca.

  7. Diety za niepełne miesiące wypłaca się proporcjonalnie, przy czym miesiąc liczy 30 dni.

§ 2.

  1. Radnemu uczestniczącemu w podróży służbowej przysługuje zwrot kosztów wg zasad określonych w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz. U. Nr 66, poz. 800 z późn. zm.).

  2. W przypadku przejazdu w podróży służbowej pojazdem samochodowym niebędącym własnością Miasta i Gminy Września, stawka za 1 kilometr przebiegu pojazdu wynosi: dla samochodu o pojemności skokowej silnika do 900 cm³ oraz dla samochodu o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm³ – 100% stawki określonej w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy ( Dz.U. z 2002 r. Nr 27 poz. 271 z późn. zm.).

  3. Termin i miejsce wykonywania zadań, miejscowość rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej oraz środek transportu właściwy do odbycia podróży służbowej w stosunku do przewodniczącego Rady Miejskiej, a także w razie nieobecności przewodniczącego Rady w stosunku do radnego, określa w poleceniu wyjazdu służbowego wiceprzewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni pierwszy z nazwiska w kolejności alfabetycznej, a w razie jego nieobecności następni wiceprzewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni w kolejności alfabetycznej.

  4. Wzór polecenia wyjazdu służbowego stosowany jest w oparciu o wzór polecenia wyjazdu służbowego Urzędu Miasta i Gminy Września.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.

§ 4.

Traci moc uchwala Nr III/35/06 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 19 grudnia 2006 roku w sprawie ustalenia diet oraz zasad zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych oraz sołtysów we Wrześni, zmieniona uchwałą Nr XI/152/2011 Rady Miejskiej we Wrześni w dnia 28 marca 2012 roku.

§ 5.

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wchodzi w życie z dniem 1 września 2016 roku.

 





Przewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni

/-/Waldemar Grześkowiak



 

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.