BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
18891807
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała nr XXXII/300/05


 

Uchwała nr XXXII/300/05

Rady Miejskiej we Wrześni

z 27 kwietnia 2005 r.



w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości na terenie Gminy Września w ramach pomocy de minimis.


Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 8, art. 40 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (tekst jednolity – Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, Dz. U.z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Dz.U.z 2002r., Nr 62, poz. 558, Dz.U. z 2002r., Nr 113, poz. 984, Dz.U.z 2002r., Nr 214, poz. 1806, Dz.U. z 2003r., Nr 80, poz. 717, Dz.U. z 2003r. Nr 162, poz. 1568, Dz.U.z 2002r. Nr 153, poz. 1271, Dz.U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Dz.U. z 2004r. Nr 116, poz. 1203) oraz na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity - Dz.U.z 2002 r., Nr 9, poz. 84, Dz.U.z 2002r., Nr 200, poz. 1683, Dz.U. z 2003r., Nr 110, poz. 1039,Dz.U. z 2003r., Nr 203, poz. 1966, Dz.U.z 2003r., Nr 200, poz. 1953, Dz.U.z 2003r., Nr 96, poz. 874, Dz.U.z 2003r, Nr 188, poz. 1840, Dz.U.z 2004r., Nr 92, poz. 880, Dz.U.z 2004r. Nr 92, poz. 884, Dz.U.z 2004r. Nr 96, poz. 959, Dz.U.z 2004r., Nr 123, poz. 1291) Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje:


Uchwała określa zasady i tryb zwalniania z podatku od nieruchomości na terenie Gminy Września w ramach pomocy de minimis.

§ 1

Zwalnia się z podatku od nieruchomości:

    a/ nowo wybudowane budynki,

    b/ nowo nabyte budynki,

    c/ nowo objęte w posiadanie budynki stanowiące własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego,

    d/ budynki, w których dotychczas nie była prowadzona działalność gospodarcza a które zostały zaadaptowane na prowadzenie działalności gospodarczej.

§ 2

    Zwolnienie określone w § 1 dotyczy wyłącznie działalności gospodarczej o charakterze produkcyjnym i usługowym z wyłączeniem handlu.

    § 3

    1. Za nowo wybudowane budynki uważa się budynki oddane do użytkowania po 1 stycznia 2005 roku.

    2. Za nowo nabyte budynki uważa się budynki nabyte po 1 stycznia 2005 roku.

    3. Za nowo objęte w posiadanie budynki uważa się budynki objęte w posiadanie po 1 stycznia 2005 roku.

    4. Za zaadaptowane budynki uważa się budynki zaadaptowane na prowadzenie działalności gospodarczej po 1 stycznia 2005 roku.


§ 4

1. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 przysługuje na okres:

a/ 1 roku - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 5 miejsc pracy,

b/ 2 lat - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 15 miejsc pracy,

c/ 3 lat - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 25 miejsc pracy,

d/ 4 lat - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 35 miejsc pracy,

e/ 5 lat - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 80 miejsc pracy.

2. Zwolnienie od podatku powstaje od dnia powstania obowiązku podatkowego w rozumieniu ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku – o podatkach i opłatach lokalnych.

§ 5

  1. Warunek utworzenia nowych miejsc pracy uważa się za spełniony jeżeli inwestycja określona w § 1 uchwały spowodowała wzrost zatrudnienia u danego podatnika potwierdzony dokumentami, przy czym uwzględnia się tylko pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy.

  2. Rodzaj dokumentów, o których mowa w ust. 1 określi w drodze zarządzenia Burmistrz Miasta i Gminy Września.

§ 6

Zwolnienie od podatku przysługuje, jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia, o którym mowa w § 4 zostanie utrzymany przez cały okres zwolnienia.

    § 7

  1. Zwolnienie, o którym mowa w uchwale udzielane jest na pisemny i udokumentowany wniosek podatnika, złożony nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego pod rygorem utraty prawa do zwolnienia.

  2. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 określi w drodze zarządzenia Burmistrz Miasta i Gminy Września.

  3. Do wniosku o zwolnienie należy dołączyć dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 2 uchwały potwierdzające dane niezbędne do ustalenia prawa do zwolnienia.

  4. Podatnik jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie prawa do zwolnienia w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności powodujących utratę tego prawa.

  5. Podatnik, o którym mowa w ust. 4 traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.

  6. Podatnik, który nie dopełnił obowiązku, o którym mowa w ust. 4 traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratą tego prawa.

  7. Podatnik, który podał nieprawdziwe dane lub wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełnienia warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki korzystał ze zwolnienia.

  8. Podatnik, o którym mowa w ust. 6 oraz w ust. 7 nie może wystąpić z wnioskiem o ponowne zwolnienie z podatku dotyczące nieruchomości poprzednio objętej zwolnieniem.

  9. Podatnicy, o których mowa w ustępie 6 i 7 są zobowiązani do zapłaty należnego podatku wraz z odsetkami.

§ 8

  1. Zwolnienia z podatku od nieruchomości, o których mowa w uchwale stanowią pomoc de minimis a jej udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 69/2001 z dnia 12 stycznia 2001 roku w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis (Dz. Urz. WE L 10 z 13 stycznia 2001 r.).

  2. Podatnik może uzyskać pomoc, o której mowa w uchwale, jeżeli łączna wartość brutto tej pomocy i wartość innej pomocy de minimis (w rozumieniu art. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 69/2001 z dnia 12 stycznia 2001 roku w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis (Dz. Urz. WE L 10 z 13 stycznia 2001 r.) otrzymanej przez niego w okresie kolejnych 3 lat poprzedzających dzień uzyskania planowanej pomocy nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro

    § 9

    Zwolnienia, o których mowa w uchwale nie stosuje się wobec podatników zalegających z zapłatą zobowiązań podatkowych wobec budżetu Gminy Września, z wyłączeniem zaległości z tytułu podatku od nieruchomości objętej wnioskiem o zwolnienie, o którym mowa w uchwale.



§ 10

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.

    § 11

    Traci moc Uchwała nr IX/89/03 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 29 kwietnia 2003 roku w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2006 roku.


Przewodniczący Rady Miejskiej we Września

Maciej Baranowskiego

/-/




Uzasadnienie


Niniejsza uchwała zmienia warunki uzyskania zwolnienia z podatku od nieruchomości stosowanego w mieście i Gminie Września wobec budynków zajętych na prowadzenia działalności gospodarczej. Głównym celem tejże zmiany było stworzenie warunków sprzyjających przyciąganiu inwestorów, rozwojowi przedsiębiorczości oraz powstawaniu nowych miejsc pracy i tym samym zmniejszeniu bezrobocia.


Projektodawca:

Burmistrz Miasta i Gminy Września

Tomasz Kałużny

/-/

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.