UCHWAŁA Nr XI/137/2007
Rady Miejskiej we Wrześni
z dnia 28 grudnia 2007 r.
w sprawie: budżetu Miasta i Gminy Września na rok 2008
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, póź. 1591 z póź. zm.) oraz art. 165, 165a, 166, 168, 173, 175, 176, 182, 184, 188, art. 195 ust. 2 oraz art. 24 ust. 11 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, póź. 2104 ze zm.) Rada Miejska we Wrześni uchwala co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2008 w wysokości 81.785.339 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 75.215.339 zł
- dochody majątkowe w kwocie 6.570.000 zł
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 11.795.800 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.
2) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 102.160 zł.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2008 w wysokości 96.074.069 zł, z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 69.794.895 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 26.279.174 zł
Wydatki budżetu określa załącznik Nr 2 do uchwały.
2. Wydatki bieżące, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1)wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 30.681.441 zł
2) dotacje w kwocie 2.061.900 zł w tym:
○ podmiotowa dla instytucji kultury 1.215.000 zł
○ podmiotowa dla niepublicznych jednostek systemu oświaty 458.400 zł
○ celowa na realizacje zadań wykonywanych na podstawie porozumieńT5.300 zł
○ celowa dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych 383.200 zł
3) wydatki na obsługę długu 1.100.000 zł.
3. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 11.795.800 zł zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.
2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych na podstawie umów lub porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu erytorialnego w wysokości 102.160 zł.
§ 3
1.Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 500.000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 450.000 zł.
2.Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 50.000 zł.
§ 4
Deficyt budżetu w kwocie 14.288.730 zł zostanie sfinansowany przychodami z
tytułu kredytów, pożyczek i emisji obligacji komunalnych zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały.
§ 5
Tworzy się rezerwy:
1. ogólną w wysokości 650.000 zł
2. celowe w wysokości 216.000 zł z tego:
● na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 26.000 zł
● z tytułu udzielonych poręczeń dla TBS-ów Sp. z o. o. na budowę mieszkań w kwocie 190.000 zł
§ 6
Określa się plany przychodów zakładu budżetowego w wysokości 3.300.000 zł i wydatków w wysokości 3.300.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
§7
Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.
§ 8
Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2008 -2010 zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
§ 9
Określa się plany przychodów i wydatków rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały.
§ 10
Ustala się plan:
1. dotacji z budżetu gminy dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały.
2. dotacji z budżetu gminy dla niepublicznych jednostek systemu oświaty zgodnie z załącznikiem Nr 13 do uchwały.
3. dotacji celowych przekazanych gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień miedzy j.s.t. zgodnie z załącznikiem Nr 14 do uchwały.
§ 11
Ustala sie plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na rok 2008 zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Września do dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1. przenoszeniu wydatków bieżących budżetu gminy między rozdziałami w ramach działu z wyjątkiem środków przeznaczonych na dotacje
2. przenoszeniu wydatków bieżących na inwestycyjne i odwrotnie w ramach jednego działu za wyjątkiem kreowania nowych zadań inwestycyjnych
3. przenoszeniu wydatków inwestycyjnych między zadaniami w ramach jednego działu.
§ 13
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Września do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
2. Zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne ujęte w wykazie stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały oraz z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 14
Ustala się limity:
1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego wysokości 5.000.000 zł.
2. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów długoterminowych oraz emisji papierów wartościowych w kwocie 16.274.261 zł w tym zaciąganych na pokrycie występującego w ciągu roku planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego wysokości 14.288.730 zł i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.985.531 zł.
§ 15
Ustala się wysokość sumy do której Burmistrz Miasta i Gminy Września może samodzielnie zaciągać zobowiązania w imieniu gminy na kwotę 8.000.000 zł.
§ 16
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Września do lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę finansową budżetu.
§ 17
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.
§18
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
§ 19
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2008 r.
Przewodnicząca Rady Miejskiej we Wrześni
Bożena Nowacka
/-/
Uzasadnienie do uchwały:
W związku z otrzymaną opinią o projekcie budżetu na rok 2008 z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wprowadza się zmiany:
1. w § 13 uchwały dotyczącym upoważnień dla Burmistrza skreśla się podpunkt 2 o treści:
„Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego”.
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ