Uchwała nr XII/168/08
Rady Miejskiej we Wrześni
z 13 marca 2008 roku
w sprawie: ustalenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Miasta i Gminy Września.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 roku nr 142 poz. 1591 ze zmianami), art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. nr 236 poz.2008, z 2006 r. Dz. U. nr 144 poz.1042) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Ustala się górne stawki opłat brutto ponoszone przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy Września za usługi w zakresie:
-
odbierania odpadów komunalnych w wysokości:
115,00 zł/m³ (słownie: stopiętnaściezłotych 00/100),
-
opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w wysokości:
22,50 zł/m³ (słownie: dwadzieściadwazłote 50/100).
§ 2
Traci moc uchwała nr XL/389/06 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 27 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Miasta i Gminy Września.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.
§ 4
Uchwała podlega publikacji w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodnicząca Rady Miejskiej we Wrześni
Bożena Nowacka
/-/
Uzasadnienie
Obowiązek ustalenia górnych stawek opłat brutto za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996 r. (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. nr 236 poz. 2008, z 2006 r. nr 144 poz. 1042).
Górne stawki opłat określają maksymalny poziom opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi odbioru odpadów komunalnych, opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
Gmina zobowiązana jest zorganizować odbiór odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów z przedsiębiorstwami posiadającymi stosowne zezwolenie. Górne stawki opłat stanowią podstawę do wyliczenia opłat za wykonanie tego zadania.
Projektodawca:
Burmistrz Miasta i Gminy Września
Tomasz Kałużny
/-/
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ