BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
17391093
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
ZARZĄDZENIE Nr 234/2009
 

ZARZĄDZENIE Nr 234

Burmistrza Miasta i Gminy Września

z dnia 28 września 2009 r.


W SPRAWIE: INWENTARYZACJI ROCZNEJ


Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.)oraz stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 9 marca 2009r. wprowadzonej zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Września nr 61, zarządzam co następuje:

§ 1.

Zarządza się przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:

  1. Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni,

  2. jednostkach OSP, schronisku dla zwierząt,

  3. świetlicach wiejskich oraz świetlicy socjoterapeutycznej.

§ 2.

Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie:

Lp.

Imię i Nazwisko

Funkcja w komisji

1.

Iwona Kasprzak

Przewodniczący

2.

Jarosław Górski

Członek

3.

Anna Grzybowska

Członek


§ 3.

Ustala się następujące pola spisowe:

  • pole spisowe nr 1 – Urząd – Ratusz

  • pole spisowe nr 2 – Urząd – ul. Chopina 10

  • pole spisowe nr 3 – gminne OSP, schronisko, świetlice

Skład zespołów spisowych w/w pól określa załącznik nr 1 zarządzenia.

§ 4.

Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie od dnia 15 października 2009 r. do dnia 15 stycznia 2010 r. wg harmonogramu inwentaryzcji, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.

§ 5.

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. środki trwałe,

  2. środki trwałe w budowie

  3. pozostałe środki trwałe – sprzęt i wyposażenie,

  4. środki pieniężne,

  5. należności i zobowiązania,

  6. druki ścisłego zarachowania,

  7. wartości niematerialne i prawne.


§ 6.

Składniki majątku wymienione w § 5 pkt 1 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury metodą spisu z natury.
Inwentaryzację środków pieniężnych należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
Inwentaryzację należności i zobowiązań należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
Inwentaryzację środków trwałych w budowie należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy, pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
Inwentaryzację druków ścisłego zarachowania przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z księgi druków ścisłego zarachowania w drodze spisu z natury.

§ 7.

Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.

§ 8.

Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.

§ 9.

Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.


§ 10.

Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy urzędu w czasie instruktażu.

§ 11.

Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu urzędu.

§ 12.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



Burmistrz
/-/Tomasz Kałużny
























Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.