ZARZĄDZENIE Nr 234
Burmistrza Miasta i Gminy Września
z dnia 28 września 2009 r.
W SPRAWIE: INWENTARYZACJI ROCZNEJ
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.)oraz stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 9 marca 2009r. wprowadzonej zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Września nr 61, zarządzam co następuje:
§ 1.
Zarządza się przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:
-
Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni,
-
jednostkach OSP, schronisku dla zwierząt,
-
świetlicach wiejskich oraz świetlicy socjoterapeutycznej.
§ 2.
Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w następującym składzie:
Lp. |
Imię i Nazwisko |
Funkcja w komisji |
1. |
Iwona Kasprzak |
Przewodniczący |
2. |
Jarosław Górski |
Członek |
3. |
Anna Grzybowska |
Członek |
§ 3.
Ustala się następujące pola spisowe:
-
pole spisowe nr 1 – Urząd – Ratusz
-
pole spisowe nr 2 – Urząd – ul. Chopina 10
-
pole spisowe nr 3 – gminne OSP, schronisko, świetlice
Skład zespołów spisowych w/w pól określa załącznik nr 1 zarządzenia.
§ 4.
Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie od dnia 15 października 2009 r. do dnia 15 stycznia 2010 r. wg harmonogramu inwentaryzcji, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2009 r.
§ 5.
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
-
środki trwałe,
-
środki trwałe w budowie
-
pozostałe środki trwałe – sprzęt i wyposażenie,
-
środki pieniężne,
-
należności i zobowiązania,
-
druki ścisłego zarachowania,
-
wartości niematerialne i prawne.
§ 6.
Składniki majątku wymienione w § 5 pkt 1 i 3 należy spisać na arkuszach spisu z natury metodą spisu z natury.
Inwentaryzację środków pieniężnych należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
Inwentaryzację należności i zobowiązań należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów.
Inwentaryzację środków trwałych w budowie należy przeprowadzić przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze spisu z natury, jeżeli są dostępne oglądowi i spis ich jest możliwy, pozostałe składniki w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
Inwentaryzację druków ścisłego zarachowania przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z księgi druków ścisłego zarachowania w drodze spisu z natury.
§ 7.
Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji, a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
§ 8.
Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
§ 9.
Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
§ 10.
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy urzędu w czasie instruktażu.
§ 11.
Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu urzędu.
§ 12.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
/-/Tomasz Kałużny
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ