BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
18906679
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała Nr XI/143/2012

 

 

Uchwała Nr XI/143/2012

Rady Miejskiej we Wrześni

z dnia 28 marca 2012 r.

w sprawie:miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę usługową we Wrześni w rejonie ulic: Słowackiego i gen. Sikorskiego

 

 

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80. poz. 717 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 130, poz. 871) Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje:

 

 

§ 1.

  1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę usługową we Wrześni w rejonie ulic: Słowackiego i gen. Sikorskiego po stwierdzeniu zgodności ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Września zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej we Wrześni nr IX/108/99 z dnia 27.07.1999 r., ze zmianami: uchwała Nr XI/99/03 z dnia 09.07.2003 r., oraz uchwała nr XIV/190/2008 z dnia 15.05.2008 r.

  2. Granice obszaru objętego planem oznaczono na rysunku planu w skali 1:1000.

  3. Integralnymi częściami uchwały są następujące załączniki:

    1. rysunek planu, o którym mowa w ust. 2 - stanowiący załącznik nr 1,

    2. rozstrzygnięcie dotyczące sposobu rozpatrzenia uwag do projektu planu - stanowiące załącznik nr 2,

    3. rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania – stanowiące załącznik nr 3.

 

§ 2.

  1. Na obszarze objętym planem nie występuje potrzeba ustalania:

    1. granic zasad i sposobów zagospodarowania terenów górniczych,

    2. granic terenów narażonych na niebezpieczeństwo powodzi,

    3. granic terenów wymagających przeprowadzenia scaleń i podziału nieruchomości,

    4. granic terenów rehabilitacji istniejącej zabudowy i infrastruktury technicznej,

    5. granic pomników zagłady oraz ich stref ochronnych.

  2. Na obszarze objętym planem nie występują tereny zagrożone niebezpieczeństwem osunięcia się mas ziemi.

 

§ 3.

Ilekroć w ustaleniach niniejszej uchwały jest mowa o:

  1.  
    1. planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu, o których mowa w § 1 niniejszej uchwały;

    2. uchwale – należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej we Wrześni;

    3. usługach – należy przez to rozumieć takie usługi, które służą zaspokojeniu podstawowych potrzeb ludności, tj.: handel, gastronomię, hotel, stację paliw, obsługę komunikacji i nie wytwarzają dóbr materialnych;

    4. handlu: należy przez to rozumieć usługi handlu detalicznego realizowane w ramach wolnostojących lub wbudowanych lokali w których jest prowadzona sprzedaż detaliczna;

    5. działalności produkcyjnej - należy przez to rozumieć działalność wytwarzającą i przetwarzającą bezpośrednio dobra materialne;

    6. przedsięwzięciach mogących znacząco oddziaływać na środowisko - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia, o których mowa w przepisach o ochronie środowiska;

    7. rysunku planu – należy przez to rozumieć załącznik graficzny nr 1 do niniejszej uchwały;

    8. nieprzekraczalnej linii zabudowy – należy przez to rozumieć linię, poza którą nie mogą znajdować się żadne elementy zabudowy;

    9. grodzeniu terenu – należy przez to rozumieć budowę ogrodzeń;

    10. powierzchni zabudowy – należy przez to rozumieć powierzchnię terenu zajętą przez budynek w stanie wykończonym. Powierzchnia zabudowy jest wyznaczona przez rzut pionowy zewnętrznych krawędzi budynku na powierzchni terenu. Do powierzchni zabudowy nie wlicza się: powierzchni obiektów budowlanych ani ich części nie wystających ponad powierzchnię terenu, powierzchni elementów drugorzędnych, np. schodów zewnętrznych, daszków, markiz, oświetlenia zewnętrznego, powierzchni zajmowanej przez wydzielone obiekty pomocnicze (np. szklarnie, altany).

 

§ 4.

Na rysunku planu obowiązują następujące oznaczenia graficzne:

  1.  
    1. granice obszaru objętego planem miejscowym,

    2. linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania;

    3. nieprzekraczalne linie zabudowy;

    4. symbole przeznaczenia terenów;

 

§ 5.

 

Przedmiotem ustaleń niniejszej uchwały są:

  1.  
    1. tereny zabudowy usługowej, oznaczone na rysunku planu symbolem – U;

    2. tereny dróg publicznych, oznaczone na rysunku planu symbolem – KDD.

 

§ 6.

Zasady ochrony ładu przestrzennego

 

Na obszarze objętym planem kształtowanie i ochronę ładu przestrzennego należy realizować poprzez:

zakaz stosowania betonowych elementów prefabrykowanych oraz pełnego muru do grodzenia działek.

 

§ 7.

 

  1. Na obszarze objętym planem ochronę środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego należy realizować poprzez:

    1. zakaz lokalizacji działalności produkcyjnej;

    2. minimalizację emisji zanieczyszczeń.

  2. Nakaz przywrócenia do stanu pierwotnego uszkodzonych, w wyniku prac budowlanych, skarp i rowów melioracyjnych.

  3. Masy ziemne powstające podczas realizacji inwestycji należy składować w wyznaczonych przez Gminę Września miejscach składowania ziemi z wykopów lub zagospodarować na terenie własnej posesji z zachowaniem interesów właścicieli działek sąsiednich, tj. osób trzecich.

  4. W oznaczonej na rysunku planu strefie potencjalnego oddziaływania akustycznego od drogi KD-OP, leżącej poza granicami niniejszego planu (w ciągu drogi krajowej nr 92), dla budynków z pomieszczeniami na stały pobyt ludzi oraz terenów należy przewidzieć staraniem i na koszt inwestora, stosowne środki techniczne, technologiczne i organizacyjne dla zabezpieczenia przed uciążliwościami akustycznymi wywołanymi ruchem drogowym.

 

§ 8.

 

 

Dla ochrony archeologicznego dziedzictwa kulturowego, istnieje konieczność prowadzenia badań archeologicznych podczas realizacji inwestycji związanych z zabudowaniem i zagospodarowaniem przedmiotowego terenu. Na prowadzenie badań archeologicznych należy uzyskać pozwolenie WWKZ, przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę.

 

§ 9.

 

Na obszarze objętym planem przestrzeń publiczną stanowią drogi publiczny KDD, których szczegółowe zasady zagospodarowania określono w §13.

 

§ 10.

 

 

  1. Ustala się zakaz podziałów wtórnych działek istniejących.

  2. Nie wyznacza się terenów objętych scalaniem.

 

 

 

 

§ 11.

  1. Na terenach projektowanej zabudowy usługowej, oznaczonych na rysunku planu symbolem U ustala się:

    1. prawo do lokalizacji budynków usługowych;

    2. dla budynków związanych z usługami handlu prawo realizacji powierzchni sprzedażowej nie większej niż 400m2;

    3. dla budynków, o których mowa w pkt.1, maksymalną wysokość II kondygnacji;

    4. krycie budynków dachem płaskim lub dachem spadzistym, o nachyleniu połaci dachowych 150 – 350;

    5. poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,6 m;

    6. wysokość krawędzi gzymsu max 12m, od poziomu gruntu rodzimego na działce;

    7. obsługę komunikacyjną z ul. Słowackiego;

    8. zakaz tworzenia bezpośrednich włączeń do drogi krajowej nr 92, oznaczonej na rysunku projektu planu symbolem „KD-GP”;

    9. prawo do grodzenia terenu w granicach działki do wysokości 1,80 m;

    10. obowiązek realizacji min. 15 miejsc postojowych na 1000 m2 powierzchni usługowej;

    11. zachowanie odległości 4m od skrajnej krawędzi kanalizacji sanitarnej tłocznej do projektowanych budynków z prawem do przełożenia sieci kanalizacyjnej w uzgodnieniu z gestorem sieci;

    12. prawo lokalizacji parterowych, tymczasowych budynków na czas budowy z obowiązkiem ich rozbiórki po zakończeniu prac budowlanych;

    13. max. powierzchnię zabudowy dla działki budowlanej na 40% oraz obowiązek przeznaczenia min. 30% powierzchni działki jako powierzchni biologicznie czynnej;

    14. w oznaczonej na rysunku planu strefie potencjalnego oddziaływania akustycznego od drogi KD-GP, w przypadku przekroczenia dopuszczalnych norm akustycznych dla budynków z pomieszczeniami na stały pobyt ludzi należy przewidzieć, staraniem i na koszt inwestora, stosowne zabezpieczenia przed uciążliwościami akustycznymi wywołanymi ruchem drogowym;

    15. prawo do lokalizacji usług mogących znacząco oddziaływać na środowisko;

    16. prawo realizacji obiektów budowlanych służących reklamie w odległości od krawędzi jezdni przyległych dróg zgodnej z przepisami dotyczącymi dróg publicznych;

    17. prawo realizacji urządzeń służących reklamie w postaci szyldów i neonów w ujednoliconej formie;

    18. prawo realizacji pylonów reklamowych w obrębie całego terenu z zachowaniem obowiązujących odległości od dróg publicznych z uwzględnieniem pkt 18;

    19. w przypadku realizacji na terenie objętym projektem planu pylonów reklamowych o wysokości powyżej 25 m, ich lokalizację od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej nr 92 należy przewidzieć w odległości równej całkowitej wysokości przedmiotowych pylonów;

    20. w przypadku realizacji w obrębie terenu stacji paliw oraz budynków hotelowych i innych z pomieszczeniami przeznaczonymi na stały pobyt ludzi odległości pomiędzy obiektami winy być zgodne z przepisami odrębnymi;

    21. prawo do realizacji ciągów pieszych oraz urządzeń małej architektury;

    22. prawo realizacji urządzeń służących wypoczynkowi, w tym urządzeń zabaw dla dzieci, ogrodów jordanowskich;

    23. prawo do realizacji niezbędnej infrastruktury technicznej.

  2. Dla terenów, o których mowa w ust.1 obowiązują odpowiednio zapisy § 6-10 i §14.

 

 

 

§12.

Układ komunikacyjny na obszarze objętym planem, stanowią drogi publiczne, oznaczone na rysunku planu jako KDD.

 

§13.

  1. Dla terenu dróg publicznych – KDD, ustala się:

    1. szerokość w liniach rozgraniczających, zgodnie z oznaczeniem na rysunku planu;

    2. wskazanie do nasadzenia drzew wzdłuż pasa drogowego;

    3. prawo do przeprowadzenia niezbędnej infrastruktury technicznej;

    4. prawo realizacji napowietrznych stacji transformatorowych w granicach terenu;

    5. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

    6. zakaz lokalizacji: nośników reklamowych o powierzchni większej niż 3,0 m2;

 

§14.

  1. Na obszarze objętym planem ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej:

    1. zasilanie w energię elektryczną z istniejących i projektowanych przyłączy, na warunkach dostawcy;

    2. W przypadku zaistnienia konieczności budowy konsumentowych stacji transformatorowych przewiduje się ich realizacje jako wbudowane w budynki. W przypadku realizacji stacji wbudowanych w budynki, pomieszczenia przeznaczone na stacje transformatorową winny spełniać wymogi określone w odrębnych przepisach i być zlokalizowane w miejscu dostępnym z poziomu drogi dojazdowej. Do stacji, w których cześć urządzeń stanowić będzie majątek przedsiębiorstw energetycznego winien być zapewniony całodobowy dostęp służb eksploatacyjnych gestora sieci;

    3. odprowadzenie ścieków poprzez system kanalizacji sanitarnej do oczyszczalni ścieków;

    4. odprowadzenie wód opadowych do sieci kanalizacji deszczowej przy zastosowaniu urządzeń oczyszczających, dopuszcza się częściowe odprowadzenie wód deszczowych na teren działki;

    5. zaopatrzenie w wodę z istniejącej sieci wodociągowej poprzez projektowane przyłącza;

    6. zaopatrzenie w gaz: docelowo zakłada się pełną gazyfikację terenu;

    7. gromadzenie i segregację odpadów w miejscach ich powstawania oraz ich dalsze zagospodarowanie zgodnie z regulaminem utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy i przepisami odrębnymi;

    8. w nowo lokalizowanych lub modernizowanych budynkach należy do celów grzewczych lub grzewczo-technologicznych stosować paliwa płynne, gazowe i stałe z wyłączeniem paliw węglowych, lub wykorzystywać alternatywne źródła energii.

 

 

§15.

Zgodnie z artykułem 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustala się następującą stawkę służącą naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości:

  1.  
    1. dla terenu projektowanej zabudowy usługowej (U) – 20%;

    2. dla terenu dróg publicznych (KDD) – 0%.

 

§16.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.

 

§17.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej we Wrześni

/-/Bożena Nowacka

 

 

 

 

PODSUMOWANIE

 

STRATEGICZNA OCENA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO

Ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę usługową we Wrześni w rejonie ulic: Słowackiego i gen. Sikorskiego

 

1. PODSTAWA FORMALNO – PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. Nr 199,poz. 1227),

  2. Ustawa z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.); - Ustawa „Prawo ochrony środowiska" (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 z późn. zm.).

 

2. ZAKRES I USTALENIA PROGNOZY ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO

Opracowanie „Prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń planu jest realizacją obowiązku określonego w art. 51 ust. 1 ww. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 80, poz. 717 z późn. zm.) Prognoza nie posiada mocy prawnej i nie stanowi przedmiotu uchwały Rady Miejskiej. Jest dokumentem towarzyszącym, bez którego projekt planu nie może być uchwalony. Stanowi element postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, przeprowadzanego przez Burmistrza na podstawie przepisów zawartych w Dziale IV - „Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko" wspomnianej wyżej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

Zakres i stopień szczegółowości informacji wymaganych w Prognozie został uzgodniony w trybie art. 53 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:

  1. w dniu 12.10.2009 r. Burmistrz Miasta i Gminy Września zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrześni oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu o ww. uzgodnienie,

  2. w dniu 05.11.2009 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny uzgodnił powyższe pismem znak NS-72/5-25(1)/2009.

  3. w dniu 13.01.2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu uzgodnił powyższe pismem znak RDOŚ-30-OO.III-7041-1673/09/pw.

Opracowanie „Prognozy" miało na celu ocenę realizacji ustaleń planu pod kątem szeroko rozumianej ochrony zasobów środowiska przyrodniczego, a także przedstawienie przewidywanych skutków dla stanu i funkcjonowania środowiska (przekształceń) oraz warunków życia mieszkańców. Ustalenia zawarte w Prognozie zostały uwzględnione w przyjętym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

 

3. OPINIE I UZGODNIENIA WŁAŚCIWYCH ORGANÓW:

Właściwymi organami, zgodnie z Art. 57 i Art. 58 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko są:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu,

  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został udostępniony w/w organom i uzyskał wymagane opinie i uzgodnienia. Uwagi, wynikające z uzyskanych opinii i uzgodnień zostały uwzględnione w projektowanym dokumencie.

 

4. UDZIAŁ SPOŁECZEŃSTWA W POSTĘPOWANIU

W dniu 1.10.2009 r. ogłoszono o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu planu informując jednocześnie o możliwości składania wniosków do projektowanego dokumentu.

Obwieszczenie o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ukazało się na stronie internetowej gminy oraz a także na tablicy ogłoszeń Urzędu.

Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu ukazało się na stronie internetowej gminy oraz w biuletynie Wieści z Ratusza a także na tablicy ogłoszeń Urzędu.

W wyznaczonym terminie tj. do dnia 16.01.2012 r. nie wpłynęła żadna uwaga, w związku z powyższym nie zaistniała konieczność ich rozpatrzenia.

 

Mieszkańcy gminy uzyskali możliwość zapoznania się z dokumentami (projekt planu miejscowego oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu planu) w trakcie ich wyłożenia do publicznego wglądu.

 

5. WYNIKI POSTĘPOWANIA TRANSGRANICZNEGO

Postępowanie w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko nie było wymagane i nie zostało przeprowadzone.

 

6. UZASADNIENIE WYBORU PRZYJĘTEGO DOKUMENTU W ODNIESIENIU DO ROZPATRYWANYCH ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH.

W prognozie oddziaływania na środowisko odniesiono się do istniejącego stanu środowiska, jego warunków i predyspozycji użytkowych oraz zawarto ocenę przewidywanych skutków dla środowiska, które mogą wynikać z projektowanego przeznaczenia terenu i rozwiązań funkcjonalno - przestrzennych, uznając je jednocześnie za optymalne w określonej sytuacji prawno- przestrzennej. Z tego powodu na analizowanym terenie nie zaproponowano alternatywnych rozwiązań.

 

7. PROPOZYCJE DOTYCZĄCE METOD I CZĘSTOTLIWOŚCI PRZEPROWADZANIA MONITORINGU SKUTKÓW REALIZACJI POSTANOWIEŃ DOKUMENTU:

Monitorowanie postępów zmian wynikających w przestrzeni gminy na skutek wejścia w życie ustaleń wymaga analizy wydawanych na podstawie planu miejscowego pozwoleń na budowę przez stosowne Starostwo Powiatowe. Zmiany w zagospodarowaniu gminy oparte na analizie wydanych pozwoleń na budowę oraz popartych inwentaryzacją terenową i analizą obowiązujących przepisów odrębnych powinny być wykonane przynajmniej raz w kadencji Rady Miejskiej we Wrześni. Zakres analizy zmian wymaga wzięcia pod uwagę zmian zachodzących w środowisku i zakres ich oddziaływania na środowisko, w tym lokalizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Szczególnej uwagi wymaga monitoring utrzymywania się standardów hałasu w środowisku określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 lipca 2004 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 78, poz.1841). Sprawdzenie poziomów hałasu w środowisku powinno odbywać się przynajmniej raz w kadencji Rady oraz każdorazowo po realizacji lub przebudowie dróg.

 

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.