BIP Września

Technologia google logo wewnętrzna
Strona Główna . . Baza dokumentów . Rejestr zmian . Dostęp do informacji . Statystyki . Kontakt . . . .
Statystyki   »
stronę odwiedziło osób:
18909739
ostatnia aktualizacja BIP'u:
30-11-2022
Portal - Akty prawne i protokoły
Uchwała nr XLIII/424/06
 



Uchwała nr XLIII/424/06

Rady Miejskiej we Wrześni

z 6 lipca 2006 r.


w sprawie: miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów pod aktywizację gospodarczą w CHOCICZY WIELKIEJ obejmującego obszar ograniczony fragmentami: drogi krajowej nr 2, torów PKP Warszawa –Poznań i Autostrady A-2 oraz drogami gminnymi o numerach ewidencyjnych 56/5, 173, 172, 55/2, 55/5


Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717, z 2004 r. Nr 6 poz. 41, Nr 141 poz. 1492, z 2005 r. Nr 113 poz. 954, Nr 130 poz. 1087) Rada Miejska we Wrześni uchwala, co następuje.


§ 1


Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenów pod aktywizację gospodarczą w CHOCICZY WIELKIEJ, obejmujący obszar ograniczony fragmentami: drogi krajowej nr 2, torów PKP Warszawa – Poznań i Autostrady A-2 oraz drogami gminnymi o numerach ewidencyjnych 56/5, 173, 172, 55/2, 55/5.

  1. Granice obszaru objętego uchwałą stanowi granica naniesiona na rysunku planu, stanowiącym integralną część uchwały.

  2. Obszar i zakres opracowania planu są zgodne z uchwałą nr XXXIII/329/2005 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 17 czerwca 2005 r. w sprawie przystąpienia do opracowania planu oraz z uchwałą nr XI/99/03 Rady Miejskiej we Wrześni z dnia 9 lipca 2003 r. w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Września.

  3. Plan miejscowy składa się z treści niniejszej uchwały oraz integralnych części:

    1. rysunku planu – w skali 1:1000 – załącznik nr 1

    2. rozstrzygnięcia w sprawie rozpatrzenia uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – załącznik nr 2

    3. rozstrzygnięcia o sposobie realizacji zadań z zakresu infrastruktury technicznej oraz zasad ich finansowania – załącznik nr 3.



ROZDZIAŁ 1

Przepisy ogólne


§ 2


Ilekroć w dalszych przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

  1. ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

  2. planie – należy przez to rozumieć ustalenia planu, o którym mowa w § 1 niniejszej uchwały,

  3. uchwale – należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Miejskiej we Wrześni,

  4. przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć takie przeznaczenie, które powinno przeważać na obszarze w obrębie linii rozgraniczających, określone symbolem,

  5. przeznaczeniu dopuszczalnym – należy przez to rozumieć rodzaje przeznaczenia inne niż podstawowe, które uzupełniają lub wzbogacają przeznaczenie podstawowe,

  6. przedsięwzięciach, dla których obowiązek sporządzenia raportu może być wymagany lub o przedsięwzięciach mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko - należy przez to rozumieć przedsięwzięcia wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia
    9 listopada 2004 r., w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko – Dz. U. Nr 257 z dnia 3 grudnia 2004 r.,

  7. siedlisku przyrodniczym - należy przez to rozumieć obszar lądowy lub wodny, naturalny lub półnaturalny, wyodrębniony w oparciu o cechy geograficzne, abiotyczne i biotyczne. Dostosowanie rośliny do siedliska przyrodniczego oznacza zgodność z właściwymi dla niej wymaganiami w miejscu planowanego nasadzenia – podłoże gruntowe, stosunki wodne, nasłonecznienie, pochylenie terenu,

  8. przestrzeni publicznej – należy przez to rozumieć wnętrza ulic, placów, tras dojazdowych w kształcie wydzielonym liniami rozgraniczającymi a stanowiące spójną funkcjonalnie i dostępną publicznie przestrzenną całość,

  9. zieleni izolacyjnej – należy przez to rozumieć drzewa i krzewy liściaste i iglaste posadzone w zwartym szpalerze o szerokości co najmniej 12m,

  10. reklamie - należy przez to wszelkie nośniki informacji wizualnej (nośniki naścienne, wolnostojące, neony, megaplakaty, tablice reklamowe, pylony itp.) wraz z elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, nie będące szyldami, tablicami informacyjnymi czy znakami w rozumieniu przepisów o znakach i sygnałach drogowych,

  11. reklamie wielkoformatowej - należy przez to rozumieć reklamę o powierzchni powyżej 12 m2,

  12. tablicach informacyjnych - należy przez to rozumieć elementy systemu informacji miejskiej lub systemu informacji na obszarze zakładu pracy, w tym: tablice informujące o nazwie ulicy, numerze domu, tablice z ogłoszeniami itp.,

  13. szyldach - należy przez to rozumieć oznaczenia jednostek organizacyjnych oraz podmiotów gospodarczych, ich siedzib lub miejsc wykonywania działalności, nie będące reklamą,

  14. wjeździe i wyjeździe – należy przez to rozumieć część drogi na połączeniu drogi publicznej z drogą niepubliczną, nie będącą skrzyżowaniem.


§ 3


  1. Zakres opracowania planu obejmuje następującą problematykę określoną w art. 15 ust. 2 ustawy:

    1. określenie przeznaczenia terenów oraz linii rozgraniczających tereny o różnym przeznaczeniu;

    2. zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego;

    3. zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego;

    4. zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków;

    5. wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych;

    6. parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym: linie zabudowy, gabaryty obiektów, maksymalny procent zabudowanej powierzchni działki a także minimalny procent biologicznie czynnej powierzchni działki,

    7. szczegółowe zasady podziału nieruchomości objętych planem,

    8. zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej;

    9. sposób i termin tymczasowego zagospodarowania terenów,

    10. stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy.

  2. Zakres opracowania nie obejmuje określenia granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów oraz nie obejmuje szczególnych warunków i ograniczeń w tym zakazu zabudowy z uwagi na nie występowanie wymienionych elementów problemowych w obszarze opracowania.


§ 4


Następujące ustalenia planu przedstawiono w formie graficznej:

  1. granica obszaru objętego planem,

  2. linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu wraz z oznaczeniami literowymi przeznaczenia terenu,

  3. pasy zieleni izolacyjnej,

  4. nieprzekraczalne linie zabudowy,

  5. tymczasowe: wjazd i wyjazd – (prawoskręty),

  6. tereny wzdłuż sieci infrastruktury technicznej, na których istnieje ograniczenie w użytkowaniu.



ROZDZIAŁ 2

Przepisy szczegółowe


§ 5


  1. Ustala się teren zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczony na rysunku planu symbolem P, obejmujący działki o następujących numerach ewidencyjnych: 40/9, 40/12, 40/7, 42/5, 42/8, 43/2, 44, 45, 46, 47, 48/1, 48/2, 49, 50, 51/1, 51/202, 51/201, 54, 180, 181, 182, 169/1, 185, 175, 173, 56/5 w obrębie Chocicza Wielka. Na terenie P przeznaczeniem podstawowym mogą być: obiekty produkcyjne, składy, magazyny, bazy, stacje paliw dla użytku własnego, obiekty handlu hurtowego, obiekty warsztatowo-techniczne, zespoły garaży w tym również dla samochodów ciężarowych, drogi dojazdowe wewnętrzne, bocznice kolejowe, zespoły parkingów w tym również dla samochodów ciężarowych, budynki administracyjno – biurowe, uciążliwe obiekty instytutów badawczych i tym podobne. Przeznaczeniem dopuszczalnym mogą być: mieszkania dla nadzoru zakładów, tereny rekreacyjne i sportowe dla użytku pracowników, urządzenia i sieci związane z funkcjonowaniem lokalnych systemów infrastruktury technicznej lub telekomunikacyjnej.


§ 6


Ustala się następujące zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

  1. Na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczonym na rysunku planu symbolem P:

    1. wszystkie obiekty kubaturowe powinny spełniać wysokie wymogi estetyczne oraz być utrzymane w kolorystyce korespondującej z krajobrazem, stanowiącej zharmonizowaną całość.

    2. w obrębie części terenu zagwarantowanej jako minimalny procent biologicznie czynnej powierzchni działki należy wprowadzić enklawy zieleni o zróżnicowanych funkcjach. Szczególnej dbałości wymaga zagospodarowanie zielenią obrzeży terenu – pomiędzy drogami publicznymi a zabudową. W miejscach zaznaczonych na rysunku planu zrealizować pasy zieleni izolacyjnej.


§ 7


Ustala się następujące zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

  1. Na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczonym na rysunku planu symbolem P :

    1. dopuszcza się możliwość lokalizowania przedsięwzięć, dla których obowiązek sporządzenia raportu może być wymagany lub przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko pod warunkiem, że ich uciążliwości nie będą wykraczały poza granice obszaru objętego planem,

    2. pomieszczenia przeznaczone na stały pobyt ludzi należy chronić przed uciążliwymi hałasami i drganiami powstałymi ze względu na prowadzoną działalność lub ze źródeł zewnętrznych poprzez zachowanie odpowiednich odległości, ukształtowanie budynku, stosowanie elementów amortyzujących, osłaniających lub ekranujących a także racjonalne rozmieszczenie pomieszczeń w budynku i zapewnienie odpowiedniej izolacyjności przegród zewnętrznych,

    3. zakazuje się odprowadzać nieczystości płynne do gruntu,

    4. ścieki opadowe odprowadzić do gminnej kanalizacji deszczowej na podstawie warunków technicznych podanych przez właściciela kanalizacji deszczowej. Ścieki opadowe z połaci dachowych odprowadzane do wód powierzchniowych winny spełniać warunki obowiązujących przepisów w zakresie ochrony środowiska.
      Do czasu zrealizowania sieci kanalizacji deszczowej dopuszcza się indywidualne rozwiązania w zakresie gospodarki wodami opadowymi zgodnie z przepisami ochrony środowiska,

    5. energię dla potrzeb technologicznych oraz dla celów grzewczych wytwarzać na bazie paliw lub nośników ekologicznych,

    6. wszystkie odpady należy zagospodarować zgodnie z przepisami ustawy o odpadach,

    7. ścieki bytowe, komunalne i przemysłowe powinny być odprowadzone przez system kanalizacji sanitarnej do oczyszczalni ścieków. Ścieki przemysłowe mogą wymagać oczyszczenia do parametrów określonych przez właściciela kanalizacji sanitarnej oraz uzyskania przez inwestora pozwolenia wodno-prawnego, zgodnie z ustawą – Prawo wodne,

    8. chodniki i pojedyncze miejsca postojowe powinny mieć nawierzchnie przepuszczalne w celu maksymalnego retencjonowania wód w obrębie tej samej zlewni. Rozwiązanie takie jest jednak niedopuszczalne na parkingach dla samochodów osobowych liczących powyżej 4 stanowisk oraz na parkingach dla samochodów ciężarowych, stacjach paliw, warsztatach, bazach,

    9. na obszarze objętym granicą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego należy przy pracach ziemnych uwzględnić przebudowę urządzeń melioracyjnych. Przebudowa urządzeń melioracyjnych wymaga szczegółowego uzgodnienia – oraz pozwolenia wodno-prawnego.


§ 8


Ustala się następujące zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków:

  1. Z uwagi na położenie obszaru opracowania w strefie występowania stanowisk archeologicznych inwestorzy są zobowiązani do: zlecenia stałego nadzoru archeologiczno-konserwatorskiego nad całością prac ziemnych a w przypadku odkrycia obiektów archeologicznych zobowiązani są do zlecenia ratowniczych badań archeologicznych w celu sporządzenia ewidencji obiektów zabytkowych oraz skróconej dokumentacji naukowej tych partii obiektów, które następnie ulegną bezpowrotnemu zniszczeniu w trakcie prac budowlanych. Sposób realizacji ww. warunków konserwatorskich winien być ustalony z Wydziałem Archeologicznym Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu.


§ 9


Ustala się następujące wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczonym na rysunku planu symbolem P:

  1. Należy konsekwentnie przestrzegać zasad dotyczących miejsc i formy w rozmieszczaniu: tablic systemu informacji na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej oraz miejsc dla ogłoszeń i plakatów.

  2. Dopuszcza się reklamy wielkoformatowe umieszczane na standardowych stelażach, przy zachowaniu jednolitej wysokości nie zagrażającej bezpieczeństwu na drogach.

  3. Dopuszcza się umieszczanie reklam w płaszczyźnie ogrodzenia, w płaszczyźnie pionowej wzdłuż nieprzekraczalnych linii zabudowy oraz na elewacjach budynków. Warunkiem umieszczania reklam na elewacjach jest, że nie mogą one przysłaniać istotnych elementów i detali architektonicznych ani obejmować więcej niż 25% sumy powierzchni wszystkich elewacji każdego budynku.

  4. Szyldy i reklamy na budynkach oraz reklamy wolnostojące należy objąć określonymi standardami grafiki, liternictwa, kolorystyki.

  5. Obiekty małej architektury takie jak oświetlenie ulic, ławki, kosze na śmieci, miejsca gromadzenia odpadów, przegrody porządkujące ruch kołowy, pieszy, rowerowy, punkty poboru wody itp. należy objąć kompleksowym szczegółowym rozwiązaniem dla całego obszaru opracowania. Nie dotyczy to obiektów unikatowych, tworzonych jednorazowo przez artystów takich jak posągi, rzeźby itp.

  6. Ogrodzenia ażurowe z dopuszczeniem odcinków pełnych w miejscach wymagających przysłonięcia. Dopuszcza się żywopłoty.


§ 10


Ustala się następujące parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczonym na rysunku planu symbolem P:

  1. Nieprzekraczalne linie zabudowy:

    1. wzdłuż autostrady KD A-2 nieprzekraczalne linie zabudowy należy przyjąć
      w odległości 50m od zewnętrznej krawędzi jezdni autostrady, zgodnie z rysunkiem planu,

    2. wzdłuż drogi krajowej KD-2 nieprzekraczalne linie zabudowy należy przyjąć
      w odległości 25m – 33m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi krajowej, zgodnie z rysunkiem planu,

    3. od strony węzła komunikacyjnego pomiędzy autostradą KD A-2 a drogą krajową
      KD 2 nieprzekraczalną linię zabudowy należy przyjąć w odległościach 16-25 m od granicy terenu, zgodnie z rysunkiem planu,

    4. wzdłuż drogi gminnej KDG nieprzekraczalną linię zabudowy należy przyjąć w odległości 11 m od linii rozgraniczającej drogę – zgodnie z rysunkiem planu. Przyjęcie wyżej określonej linii zabudowy umożliwia spełnienie wymogu dotyczącego lokalizowania obiektów budowlanych w odległości co najmniej 15 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi gminnej,

    5. wzdłuż linii kolejowej nieprzekraczalną linię zabudowy należy przyjąć w odległości 27 m od linii rozgraniczającej teren kolei – zgodnie z rysunkiem planu.

  2. Parametry zabudowy:

    1. maksymalna wysokość budynków przeznaczenia podstawowego od poziomu terenu do najwyższego punktu budynku nie może być wyższa niż 25 m. Dopuszcza się wyższe elementy techniczne takie jak kominy, maszty, anteny itp. nie przekraczające wysokości 49,5 m n.p.t., po wcześniejszym uzgodnieniu ich lokalizacji z Dowództwem Sił Powietrznych w Warszawie.

    2. dachy płaskie lub o nachyleniu do 15o,

  3. Maksymalny procent zabudowanej powierzchni działki – 65%,

  4. Minimalny procent biologicznie czynnej powierzchni działki – 15%.

  5. Dopuszcza się likwidację istniejącej zabudowy lub wykorzystanie jej zgodnie z ustalonym przeznaczeniem.


§ 11


Ustala się następujące zasady podziału i służebności w obrębie nieruchomości objętych planem:

  1. Podział na działki terenu zabudowy techniczno-produkcyjnej, oznaczonego na rysunku planu symbolem P, może nastąpić pod warunkami:

1) minimalną wielkość działki ustala się na 4000 m2

2) każda z wydzielonych działek będzie posiadać front przylegający do drogi dojazdowej wewnętrznej skomunikowanej z drogą publiczną lub do drogi publicznej.

  1. Na terenie P należy zabezpieczyć służebność w celu umożliwienia dojazdu do następujących terenów oznaczonych numerami ewidencyjnymi: 168, 87/6, 90/12, w obrębie Białężyce oraz 59/5, 59/4, 59/2 w obrębie Chocicza Wielka.

  2. Dopuszcza się wydzielenie samodzielnych działek o powierzchni 50-60 m2 pod stacje transformatorowe.


§ 12


Ustala się następujące zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:

  1. Komunikacja

    1. ustala się obsługę komunikacyjną terenu zabudowy techniczno-produkcyjnej P z drogi krajowej KD 2 poprzez: wjazd i wyjazd w formie prawoskrętów. Rozwiązanie to należy traktować jako tymczasowe do końca roku 2009. Do tego czasu należy zabezpieczyć możliwość dojazdu poprzez drogi lokalne.

    2. dodatkowe możliwości dojazdu ustala się z istniejącej drogi gminnej KDG. Drogę tę należy poszerzyć obustronnie do szerokości 15 m w liniach rozgraniczających, przy czym od strony działek o nr ewid. 40/9, 40/12, 40/7, 42/5, 42/8, 46, 47, 48/1, 48/2, 49, 50, 51/1, 51/202 w pasie o szerokości 3,75 m.

    3. istniejące drogi gruntowe o nr ewid. 56/5, 173, 50 włącza się w teren zabudowy techniczno – produkcyjnej P. Dopuszcza się wykorzystanie ich jako drogi dojazdowe. Dostęp do terenów sąsiednich zostanie zapewniony poprzez ustalenie służebności zgodnie z § 11 ust. 2.

    4. w przypadku realizacji bocznic kolejowych na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej P zastosować przepisy odrębne,

  2. Zaopatrzenie w wodę ustala się z dwóch źródeł:

    1. część wschodnią obszaru opracowania obsłużyć siecią rozdzielczą podłączoną do magistrali wodociągowej zasilanej z ujęcia wody w Nowym Folwarku,

    2. część zachodnią obszaru opracowania obsłużyć siecią rozdzielczą podłączoną do magistrali wodociągowej zasilanej z ujęcia wody w Bardo.

  3. W zakresie odprowadzenia ścieków socjalno – bytowych dopuszcza się dwa rozwiązania technologiczne:

    1. ścieki socjalno – bytowe odprowadzać kolektorem tłocznym pod drogę krajową i terenami PKP do istniejącego kolektora Ø 200 ułożonego wzdłuż ul. Leśnej, dalej poprzez przepompownię do kanalizacji grawitacyjnej we Wrześni,

    2. ścieki socjalno bytowe odprowadzić do budowanego kolektora tłocznego WRZEŚNIA – BIAŁĘŻYCE – OBŁACZKOWO,

    3. sieć rozdzielcza będzie realizowana sukcesywnie w systemie grawitacyjno – ciśnieniowym,

    4. ścieki przemysłowe, przed wprowadzeniem do kanalizacji miejskiej, wstępnie podczyścić do parametrów podanych przez właściciela kanalizacji. Może być wymagane od inwestora uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego,

    5. do czasu budowy kolektorów dopuszcza się szczelne bezodpływowe zbiorniki na ścieki socjalno – bytowe.

  4. Ścieki opadowe odprowadzić do gminnej kanalizacji deszczowej na podstawie warunków technicznych podanych przez właściciela kanalizacji deszczowej. Ścieki opadowe z połaci dachowych odprowadzane do wód powierzchniowych winny spełniać warunki obowiązujących przepisów w zakresie ochrony środowiska.
    Do czasu zrealizowania sieci kanalizacji deszczowej dopuszcza się indywidualne rozwiązania w zakresie gospodarki wodami opadowymi zgodnie z przepisami ochrony środowiska.

  5. Energię cieplną dla celów bytowych, grzewczych i technologicznych wytwarzać na bazie paliw i nośników ekologicznych: gazu sieciowego, gazu bezprzewodowego, oleju opałowego niskosiarkowego, energii elektrycznej. Należy przestrzegać zasady, że wysokość kominów odprowadzających zanieczyszczenia powinna być wyższa od wysokości otaczającej zabudowy.

  6. Istniejąca sieć gazową na terenie miasta, doprowadzić do obszaru objętego opracowaniem.

  7. Ustala się następujące zasady obsługi w zakresie energii elektrycznej:

    1. dla zasilania nowych obiektów w zależności od wielkości zapotrzebowanej mocy przez odbiorców, należy zrealizować stacje transformatorowe 15/0,4KV wraz z liniami zasilającymi SN-15KV oraz sieciami rozdzielczymi nn.,

    2. tereny pod lokalizacje stacji transformatorowych o których mowa w pkt. 1, mogą być wydzielone w postaci samodzielnych działek o powierzchni terenu od 50 – 60 m2 przy zapewnieniu dostępności poprzez drogi dojazdowe wewnętrzne lub drogę gminną,

    3. zachować pas terenu wolny od zabudowy wzdłuż istniejącej linii SN – 15 KV po
      7,5 m od skrajnego przewodu linii w obu kierunkach,

    4. realizacja i finansowanie inwestycji elektroenergetycznych oraz usuwanie kolizji projektowanych obiektów z istniejącymi sieciami energetycznymi będącymi własnością ENEA S.A. na przedmiotowym terenie odbywać się będzie zgodnie z przepisami odrębnymi odpowiednio na podstawie: warunków przyłączenia albo usunięcia kolizji, które określi ENEA S.A. na wniosek zainteresowanych podmiotów.

  8. Ustala się w zakresie telekomunikacji:

    1. zaopatrzenie w łącza telefoniczne z sieci projektowanej – zgodnie z przepisami odrębnymi.

  9. Odpady należy zagospodarować zgodnie z przepisami o odpadach.

  10. Na terenie zabudowy techniczno-produkcyjnej P dopuszcza się możliwość prowadzenia sieci służących terenom poza obszarem planu oraz lokalizowania urządzeń związanych z funkcjonowaniem lokalnego systemu infrastruktury technicznej takich jak: stacje transformatorowe, przepompownie itp. pod warunkiem ustalenia odpowiedniej służebności gruntowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

  11. Adaptuje się istniejący punkt geodezyjny II klasy – osnowa pozioma. Dopuszcza się odtworzenie punktu geodezyjnego w innym miejscu na koszt inwestora po uzgodnieniu ze Starostwem Powiatowym we Wrześni.


§ 13


  1. Do czasu zrealizowania określonego w planie zagospodarowania terenu dopuszcza się dotychczasowe użytkowanie.

  2. Wjazd i wyjazd na teren P w formie prawoskrętów z drogi krajowej KD 2 ustala się jako tymczasowe zgodnie z § 12 ust. 1, pkt.1.

  3. Ograniczenia w użytkowaniu wzdłuż sieci infrastruktury technicznej przestają obowiązywać w przypadku likwidacji tych sieci.



ROZDZIAŁ 3

Przepisy końcowe


§ 14




Ustala się stawki służące naliczaniu jednorazowych opłat, o jakich mowa w art. 15 ust. 2 pkt 12 i w art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w wysokościach dla terenu oznaczonego symbolem P – 15 %


§ 15


Zgodnie z ustawą z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. nr 16 poz. 78 ze zm.) dla gruntów rolnych klasy III uzyskano zgodę Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi nr pisma GZ.tr.057-602-298/06 z dnia 28.04.2006 r. oraz dla klasy IV uzyskano zgodę Marszałka Województwa Wielkopolskiego nr pisma DR II 6060/24/06 z dnia 04.05.2006 r. na przeznaczenie ich na cele nierolnicze


§ 16


Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Września.


§ 17


Ustalenia planu zawarte w niniejszej uchwale wraz z załącznikiem graficznym nr 1 – rysunek planu stanowiącym integralną część uchwały, podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


§ 18


Uchwała w sprawie niniejszego planu wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.



Przewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni

Maciej Baranowski

/-/





UZASADNIENIE



Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu pod aktywizację gospodarczą w CHOCICZY WIELKIEJ, obejmujący obszar ograniczony: drogą krajową nr 2, torami PKP Warszawa-Poznań i Autostradą A-2 oraz drogami gminnymi o numerach ewidencyjnych 56/5, 173, 172, 55/2, 55/5 opracowany został zgodnie z przepisami:

  • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jedn. tekst Dz.U. nr 142
    z 2001 r. poz. 1591 ze zm.),

  • ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Dz.U. nr 80 z 2003 r.

  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Dz.U. nr 164 poz. 1587 z 2003 r.

  • rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie – Dz.U. Nr 75 z 2002 r. poz. 690

  • prawo ochrony środowiska ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Dz.U. Nr 62 poz. 627 z 2001 r. z późn. zm.

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko Dz.U. Nr 257, poz. 2573 z 3 grudnia 2004 r.

  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 listopada 2002 r. w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinna odpowiadać prognoza oddziaływania na środowisko dotycząca projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Dz.U. Nr 197, poz. 1667z 2002 r.

  • ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U. Nr 121, poz. 1226 z 2004 r.

  • ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz.U. Nr 162 poz. 1568 z 2003 r.

  • ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody – Dz. U. nr 92, poz. 880 z 2004 r.

  • ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej – Dz. U. nr 90 poz. 575 z 1998 z późn. zm.

  • ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – prawo budowlane- jedn. tekst Dz. U. nr 207 poz. 2016 z 2003 r. z późn. zm.

  • ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r o gospodarce nieruchomościami – Dz. U. nr 261 poz. 2603 z 2004 r. z późn. zm.

  • ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych – Dz. U. nr 204 poz. 2086 z 2004 r. z późn. zm.

Prace nad planem rozpoczęto po podjęciu przez Radę Miejską we Wrześni uchwały
Nr XXXIII/329/2005 z dnia 17 czerwca 2005 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu pod aktywizację gospodarczą w CHOCICZY WIELKIEJ, obejmujący obszar ograniczony: drogą krajową nr 2, torami PKP Warszawa-Poznań i Autostradą A-2 oraz drogami gminnymi o numerach ewidencyjnych 56/5, 173, 172, 55/2, 55/5.

Plan zawiera część tekstową, graficzną oraz rozstrzygnięcia. Plan jest zgodny z zapisami studium i z przepisami odrębnymi. Czynności formalno-prawne udokumentowane są w sporządzonej dokumentacji prac planistycznych.

Projekt planu uzyskał pozytywną opinię komisji urbanistyczno-architektonicznej w dniu 15.02.2006 r.

W dniach od 31.03.2006 do 20.04.2006 r. udostępniony był do opinii i uzgodnień przy uwzględnieniu ustaleń art. 17 ust. 1 pkt 6, pkt 7, pkt 9 oraz art. 25 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Do projektu planu sporządzono prognozę wpływu ustaleń planu na dochody własne i wydatki gminy związane z realizacją inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej; które należą do zadań własnych gminy.

W dniach od 09.05.2006 r. do 06.06.2006 r. w siedzibie Urzędu projekt planu wyłożony był do publicznego wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Do projektu planu nie wniesiono uwag.

Po uchwaleniu planu uchwała wraz z załącznikami oraz dokumentacją prac planistycznych będzie przekazana wojewodzie w celu oceny ich zgodności z przepisami prawa.


Projektodawca:

Tomasz Kałużny

burmistrz Miasta i Gminy Września



Załącznik nr 2


 

Rozstrzygnięcie w sprawie rozpatrzenia uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu m.p.z.p.



Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717 ze zmianami) Rada Miejska we Wrześni r o z s t r z y g a, co następuje:

Na podstawie oświadczenia Burmistrza Miasta i Gminy z dnia 22 czerwca 2006 r. w sprawie braku uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wyłożonego do publicznego wglądu wraz z prognozą skutków wpływu ustaleń na środowisko, nie rozstrzyga się o sposobie ich rozpatrzenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni

Maciej Baranowski

/-/

Załącznik nr 3



Rozstrzygnięcie w sprawie realizacji zadań z zakresu infrastruktury technicznej oraz zasad ich finansowania



Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80 poz. 717 ze zmianami), art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717)) i art. 111, ust. 2 pkt 1 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, Nr 45 poz. 391 i Nr 65 poz. 594) Rada Miejska we Wrześni r o z s t r z y g a, co następuje:

  1. Sposób realizacji

Zapisane w planie inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań samorządu w tym: sieć kanalizacji sanitarnej – możliwa do realizacji poprzez odprowadzenie ścieków kolektorem tłocznym pod drogę krajową i terenami PKP do istniejącego kolektora Ø 200 ułożonego wzdłuż ul. Leśnej lub poprzez włączenie obsługi terenu w budowany kolektor WRZEŚNIA – BIAŁĘŻYCE – OBŁACZKOWO będzie realizowana przy partycypacji inwestorów na podstawie odpowiednich umów.

Przyłącza techniczne do istniejącej sieci wodociągowej i projektowanej sieci kanalizacyjnej będą realizowane w porozumieniu z samorządem gminy na koszt inwestora, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Poszerzenie istniejącej drogi gminnej nr ewidencyjny 55/5 i 55/2 o ok. 2,5 m na odcinku o długości 1000 mb nastąpi kosztem terenu inwestora. Właściciel przyległych gruntów do ww. drogi gminnej, przekaże teren pod poszerzenie za symboliczną złotówkę.

Realizacja ustaleń planu nie wywołuje kosztów związanych z wypłatą odszkodowań na skutek zmniejszenia wartości nieruchomości.

Wymienione wyżej zadania będą realizowane w oparciu o zasady zgodne z obowiązującymi przepisami w tym o zamówieniach publicznych, o samorządzie gminnym, o ochronie środowiska itp.

  1. Zasady finansowania zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, zgodnie z przepisami o finansach publicznych.

Źródła finansowania – inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej i komunikacji wyszczególnione w punkcie I, objęte realizacją z tytułu sporządzenia miejscowego planu





zagospodarowania przestrzennego będą finansowane z budżetu gminy, kredytów, funduszy unijnych, przy udziale inwestorów zewnętrznych w oparciu o ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych i przy uwzględnieniu horyzontu czasowego dla poszczególnych zadań i sposobu ich realizacji.

Wykaz inwestycji należących do zadań własnych gminy jest materiałem do formułowania zadań wieloletniego planu inwestycyjnego gminy.



Przewodniczący Rady Miejskiej we Wrześni

Maciej Baranowski

Pdf
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
Decyzja użytkownika w zakresie plików Cookie na niniejszej stronie

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookie i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące plików cookie.Korzystanie z tego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.