Protokół
Komisji Rewizyjnej
z posiedzenia
w dniu 14 marca 2002 roku
Pkt. 1
Przewodniczący Komisji radny Karol Wójcik o godz. 16.30 otworzył posiedzenie Komisji.
Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) w posiedzeniu uczestniczyło 6 członków Komisji, co stanowiło quorum pozwalające podejmować prawomocne decyzje.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany przez Przewodniczącego Komisji porządek obrad (załącznik nr 2).
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Kontrola gospodarki nieruchomościami na terenach wiejskich w zakresie nadzorowanym przez Wydział ds. Wsi i Ochrony Środowiska.
3. Wolne głosy i wnioski.
4. Zamknięcie posiedzenia.
Pkt. 2
Radny Jerzy Sadowski zwrócił uwagę przeglądając rejestry postanowień Zarządu MiG Września, że w spisie przy niektórych numerach postanowień nie jest wpisana treść postanowienia.
Radny Karol Wójcik: Komisja wnioskowała o przedstawianie jej kwartalnych sprawozdań w zakresie ściągalności podatków, kiedy Komisja otrzyma takie sprawozdanie za III i IV kwartał 2001 r.?
Ryszard Szwajca wiceburmistrz: Skarbnik z pewnością przygotował takie sprawozdanie, na najbliższe posiedzenie Komisja otrzyma ten dokument.
Ryszard Szwajca wiceburmistrz przedstawił członkom Komisji opinię radcy, sporządzoną na wniosek Komisji z dnia 5 marca br. w sprawie prawnego rozróżnienia rozmowy telefonicznej prywatnej i służbowej (załącznik nr 3).
Radny Jerzy Sadowski: Rada Miejska ustala Przewodniczącemu Rady wysokość diety i moim zdaniem także przyznanie telefonu komórkowego do użytku służbowego leży w kompetencji Rady, a nie Burmistrza. Przewodniczący Rady nie jest pracownikiem samorządowym podległym Burmistrzowi, nie ma więc podstaw, by Burmistrz decydował o przyznaniu telefonu.
Mając na uwadze fakt, że nieuzasadnione przekroczenie opłat za korzystanie z telefonu komórkowego przez Przewodniczącego Rady Miejskiej miało miejsce w pierwszym miesiącu jego użytkowania, po czym w kolejnych miesiącach było trzykrotnie niższe, Komisja Rewizyjna jest zdania, że było to zdarzenie jednostkowe wynikające być może z niedoświadczenia - nad czym ubolewamy - posługującego się wspomnianym sprzętem.
Komisja oczekuje, że różnica w opłatach między pierwszą a kolejną opłatą zostanie uregulowana w kasie urzędu.
Komisja uważa, że jedynie Rada Miejska ma prawo przyznać służbowy telefon komórkowy Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
Komisja Rewizyjna zobowiązuje Zarząd Miasta i Gminy Września do poinformowania Rady Miejskiej o konsekwencjach służbowych wyciągniętych w stosunku do Kierownika Robót Publicznych za lekceważenie jego poleceń i pośrednio za lekceważenie wniosków Komisji.
Komisja Rewizyjna, wykonując przegłosowany wniosek Rady Miejskiej we Wrześni w sprawie zobowiązania Zarządu Miasta i Gminy Września do udostępnienia Komisji Rewizyjnej zestawienia rachunków ze sprawozdania spółki PUK w punkcie trzecim (Działalność Zakładu Pogrzebowego) zapoznała się z dokumentacją finansową oraz dokumentacją źródłową Zakładu Pogrzebowego PUK we Wrześni.
W związku z powyższym Komisja ma wątpliwości, co do prawidłowości rozliczenia podatku vat w dziale usługi pogrzebowe.
Pkt. 3
Termin kolejnego posiedzenia - 28 III 2002 r. godz. 16.30.
Pkt. 4
Wobec wyczerpania porządku obrad Przewodniczący Komisji o godz. 18.30 zamknął posiedzenie.
Protokół zawiera 2 ponumerowane strony.
Wszystkie załączniki są do wglądu w Biurze Rady Miejskiej w Urzędzie Miasta i Gminy we Wrześni.
Protokolant: Przewodniczący
Robert Klimczak Komisji Rewizyjnej
radny Karol Wójcik
POPRZEDNIĄ
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ